פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
יו"ר חברת חשמל: ברשת העתידית יש סיכון עצום
02/02/2020 20:04

אלוף (מיל') יפתח רון-טל סיפר בכנס סייברטק גלובל על עתיד המדהים שצפוי בתחום צריכת החשמל, אך הזהיר מפני ההשלכות של התפתחות הטכנולוגיה.

סיקור מיוחד מסייברטק גלובל 2020 בתל אביב  

יו"ר חברת החשמל, אלוף (מיל') יפתח רון-טל, התייחס היום (ד') לסיכונים שברשת החשמל החכמה שתוקם בישראל. "בשנים הקרובות ייצור החשמל יהיה מבוזר. ב-2040 כ-80 אחוזים מהחשמל יהיה מבוזר. אנו מתקדמים לעולם של אין סוף אנרגיה. יהיה אפשר לאחסן חשמל בצורה יעילה. כל אחד מאתנו יוכל לייצר חשמל ולמכור את העודפים, כל אחד מאיתנו יהיה יצרן וצרכן", סיפר רון-טל.
 
 
"הרשת החכמה תחבר את כל הצרכנים והיצרנים ותנהל את החשמל במדינה. זו תהיה רשת P2P עם רשת בלוקצ'יין שתהווה בסיס נתונים מבוזר. זו תהיה רשת IOE, ויהיה מטבע דיגיטלי שיאפשר מסחר בחשמל. הרשת הזו תחבר תשתית חשמל במדינות (GEI). היא תחבר עוד מיליארד איש בעולם שהיום חיים בלי חשמל", אמר יו"ר חברת חשמל.
 
"עם זאת", הוא הדגיש, "כל טכנולוגיה ניתנת לפריצה. זה סיכון עצום בעיקר כי כולם יהיו מחוברים. האם אתם מוכנים לעתיד זה? פתרון סייבר צריך לכלול ארבעה ממדים. טכנולוגיה היא אחד מהם. בתקופה קצרה צצו מאות כלי הגנה בסייבר, חלקם חופפים. ארגונים שהשקיעו בעקרון 'יותר זה טוב', נתקלו בכישלונות. התפיסה נכשלה. בחינה של הדבר תראה שבשנה האחרונה מרבית הכסף הלך על פתרונות בשלים. רק מעט חברות חדשות קמו".
 
עוד הוא סיפר כי "יש 11,000 אירועי סייבר חשודים בשנת 2019. הגבול בין IT ל-OT לא ברור. ההדדיות בין הסביבות מהווה אתגר. אנו מזהים ניסיונות תקיפה לסביבות OT, וזה מצריך יכולות הגנה מתאימות. צריך תהליכי הגנה משותפים לשתי הסביבות".
 
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy