פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
פורסם המכרז ל-300 מגו"ט תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל
02/02/2020 20:16

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקטי אנרגיה סולארית פירסמה את מסמכי המיון המוקדם במכרז פומבי להקמה ותפעול תחנת כוח סולארית, שתמוקם דרום-מערבית לעיר דימונה. בראשונה בישראל, תיכלל במסמכי המכרז דרישה לשילוב טכנולוגיה לאגירת אנרגיה בסוללות כחלק מהתחנה הסולארית.

 ועדת המכרזים משותפת למשרדי האוצר, האנרגיה, רשות החשמל והחברה הממשלתית ענבל, בראשות איציק מרמלשטיין, מנהל יחידת תשתיות ופרויקטי PPP באגף החשב הכללי.

 
התחנה, שתשתרע על שטח של כ-3,000 דונם, תייצר חשמל באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית בהספק של כ-300 מגה-ואט. בכך, תהיה לתחנת הכוח הסולארית הגדולה ביותר בישראל ותסייע בהשגת יעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. הקמת התחנה צפויה להתחיל בסוף 2021 ותסתיים במהלך 2023. 
בראשונה, צפויה להיכלל במכרז דרישה לשילוב טכנולוגיה לאגירת אנרגיה בסוללות, ככל הנראה לארבע שעות לפחות. אגירת אנרגיה תורמת להאצת השימוש באנרגיות מתחדשות גם בשעות שבהן לא ניתן להפיק אנרגיה מהשמש, ומאפשרת גמישות ויעילות בניהול משק החשמל. הסוללות נטענות באנרגיה סולארית עודפת בשעות קרינת השמש ויכולות לפרוק אותה בהמשך היום על פי הצורך.
 
ביוני האחרון הכריזה ועדת המכרזים לפרויקטי אנרגיה סולארית על זוכה במכרז להקמת תחנת כוח סולארית באשלים לאחר שהצעתו עמדה על מחיר חסר תקדים של 8.68 אגורות לקוט"ש, הזול ביותר לייצור חשמל בישראל, לרבות ייצור בעזרת דלקים מזהמים. מדובר במחיר נמוך במיוחד שנבע גם מעלויות שנחסכו ליזמים בשל תנאי המכרז היחודיים. במכרז קודם, המחיר נע סביב 15-14 אגורות לקוט''ש. גם מחיר זה לא צפוי להתקבל במכרז הנוכחי אלא מחיר גבוה יותר, כיוון שמדובר בתחנה שתכלול סוללות לאגירת חשמל.
 
דה מרקר| אורה קורן | 22.1.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy