פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
הגדלת שיעור המשאבות לתדלוק עצמי בתחנות ל-75% לפחות
02/02/2020 20:32

משרד האנרגיה פרסם שימוע לקראת שינוי צו הפיקוח בעניין; כיום השיעור המינימלי עומד על 33% לפחות; המטרה: הפחתת עומסים במסלול התדלוק העצמי; בחברות הדלק חוששים מגל פיטורים.

 משרד האנרגיה פרסם היום (ה') שימוע לקראת שינוי צו הפיקוח שאמור להגדיל באופן משמעותי את מספר המשאבות לתדלוק בשירות עצמי בתחנות הדלק ברחבי הארץ - משיעור מינימלי של 33% ל-75%. לטענת משרד האנרגיה, שמשתף בכוונה זו את משרד האוצר, "העלאת מספר המשאבות לתדלוק עצמי בתחנות השונות צפויה להפחית את העומסים במסלול התדלוק העצמי באופן ניכר".

בישראל כ-1,200 תחנות דלק, כאשר יותר מ-80% מהן מופעלות על ידי ארבע החברות הגדולות: פז, סונול, דלק ודור אלון. במשרד האנרגיה מזכירים ש"נכון להיום, צו הפיקוח קובע את המחיר המרבי לליטר בנזין. הצו קובע גם תוספת שניתן לגבות בתחנה עבור שירות מלא, בתנאי ששיעור המשאבות בשירות עצמי מסך המשאבות לתדלוק בנזין 95 בתחנה הוא לכל הפחות 33%".  לטענת המשרד, יחס זה גורר עומסים, כך שעמדות השירות המלא נותרות פנויות, בעוד ש-80% מהתדלוקים הם בכלל בשירות עצמי (לפי נתוני 2016). "במטרה לצמצם את אותם עומסים, המשרד לתקן את צו הפיקוח, כך שמספר המשאבות לתדלוק עצמי בכל תחנות הדלק יעמוד על לא פחות מ-75% מסך המשאבות", מצהירים שם.
 
אנשי חברות הדלק הופתעו מהמהלך, וחלקם שמע עליו מהתקשורת. המחיר לצרכן לא צפוי להשתנות. מנגד, בענף מעריכים שחברות הדלק לא יצטרכו להעסיק הרבה מוכרים, ולכן החשש הוא שהתגובה הראשונית בשטח יהיה גל פיטורים של עובדים. בנוסף, האטרקטיביות של משרת התדלוק, שהיא עבודה מועדפת היום, תפחת משמעותית.
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 23.1.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy