פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
הקמת תחנת הכוח של או.פי.סי יוצאת לדרך
21/02/2020 17:07

או.פי.סי, שבשליטת עידן עופר, תקים תחנת כוח של 400 מגה-ואט בצומת פלוגות בהשקעה של 1.4 מיליארד שקל ובמימון קבוצה בראשות בנק הפועלים ■ החברה קיבלה אישור סגירה פיננסית מרשות החשמל

חברת או.פי.סי אנרגיה, שבשליטת עידן עופר, חלפה על פני המשוכה המשפטית האחרונה בדרך להקמת תחנת הכוח צומת. בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה את עתירתה של חברת דליה אנרגיות, שטענה כי הרישיון המותנה להקמת התחנה באפריל 2019 ניתן שלא כדין. עוד טענה החברה כי על סמך העובדה שהרישיון המותנה ניתן שלא כדין - גם סקר החיבור של התחנה לרשת החשמל בטל. על כן, לטענתה, או.פי.סי אינה זכאית למכסת ייצור החשמל שקיבלה כחלק מאסדרה 914. אסדרה זו הקצתה מכסה של 450 מגה-ואט ליזמים שיקבלו אישור על סגירה פיננסית להקמת תחנת כוח בטכנולוגיה קונבנציונלית עד סוף 2019.

 
בעקבות דחיית הבקשה של דליה אנרגיות על ידי בג"ץ, קיבלה או.פי.סי הודעה מרשות החשמל, ולפיה לאחר בחינת כל המסמכים שהועברו על ידה, נמצא שהחברה עמדה בתנאים להוכחת סגירה פיננסית בהתאם לרישיון המותנה.
או.פי.סי, שמנוהלת על ידי גיורא אלמוגי, ציינה כי היא פועלת להוצאת הפרויקט לפועל. צומת אנרגיה, החברה הבת שבשליטת או.פי.סי, מקימה תחנת כוח בסמוך לצומת פלוגות. זו תונע באמצעות גז טבעי, בטכנולוגיה קונבנציונלית במחזור פתוח. הספקה המתוכנן של התחנה הוא 396 מגה-ואט. או.פי.סי תקים את התחנה בהשקעה של 1.4 מיליארד שקל. התחנה צפויה לספק גיבוי לרשת החשמל בשעות צריכת השיא תמורת תשלום קבוע בגין הזמינות שתעמיד לרשות מנהל הרשת וכן תשלום עבור הפעלת התחנה על פי דרישה. על פי הערכות, התשלום עבור העמדת הזמינות לרשת החשמל יגיע ל-50 מיליון דולר לשנה והרווח התפעולי התזרימי שלה יגיע ל-40 מיליון דולר (150 מיליון שקל) לשנה. 
 
כעת פועלת או.פי.סי במטרה להשלים את יתרת התשלומים הקבועים בהסכמים לרכישת מניות צומת. או.פי.סי חתמה במארס 2018 על הסכם לרכישת 95% ממניותיה של צומת אנרגיה מידי רפק אנרגיה ומידי חברת Ipswich Holdings תמורת 23 מיליון דולר. החברה אמורה לשלם 15.8 מיליון דולר לבעליה הקודמים של צומת אנרגיה במועד הסגירה הפיננסית של הפרויקט. או.פי.סי חתמה בדצמבר 2019 על הסכם מימון עם קבוצה גופים מממנים, בהובלת בנק הפועלים, לקבלת אשראי בסכום כולל של 1.37 מיליארד שקל - כולל אשראי לזמן ארוך בסכום של 1.2 מיליארד שקל לצורך הקמת התחנה. או.פי.סי יוצגה על ידי עורכי הדין פנחס רובין ועופר פליישר ממשרד גורניצקי ושות' .
 
דה מרקר | יורם גביזון | 11.2.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy