פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
BP הודיעה שבכוונתה להגיע לאיזון מלא בפליטות פחמן עד 2050
21/02/2020 17:20

התוכנית של חברת הנפט והגז הבריטית כוללת בין היתר נטיעת עצים שמוציאים פחמן מהאטמוספירה והפחתת פליטות המתאן ב-50%; למרות זאת, החברה לא סיפקה פרטים מספקים על התוכנית ויעדי הביניים שלה, על כן מומחים ופעילי איכות הסביבה מטילים ספק בהצהרתה.

התוכנית של BP כוללת צמצום בפליטות פחמן קיימות עד לאיזון מלא וכן השקעה באמצעים שמוציאים פחמן מהאטמוספירה, כמו נטיעת עצים. זאת על מנת לקזז את יתר הפליטות, לא רק מפעילותה, אלא גם מדלקי מאובנים שהיא מספקת. בנוסף מתכננת החברה לצמצם עד 2050 ב-50% את המוצרים "עתירי הפחמן" שהיא מוכרת, להפחית את פליטות המתאן ב-50% עד 2033 ולהגדיל את היקף ההשקעה בפעילות שאינה קשורה לנפט ולגז.

 
 "תקציב הפחמן של העולם מוגבל ואוזל במהירות", אמר מנכ"ל BP, ברנרד לוני, בהודעה לעיתונות. "אנחנו צריכים מעבר מהיר לאיזון מלא. כולנו רוצים אנרגיה אמינה וזולה, אבל זה כבר לא מספיק. היא חייבת להיות נקייה יותר. על מנת לספק את זה, יש צורך בהשקעה של טריליוני דולרים ובבנייה מחדש של מערכות האנרגיה בעולם. זה אתגר, אבל גם הזדמנות אדירה. וברור לי ולבעלי המניות שלנו ש-BP חייבת להשתנות. ואנחנו רוצים להשתנות – זה הדבר הנכון בשביל העולם ובשביל BP".
 
 מבחינה הצהרתית, המהלך מציב את BP בחזית המאבק במשבר האקלים מבין חברות דלקי המאובנים. חברות כמו של, טוטאל ואקווינור התחייבו כבר לצמצם את פליטות גזי החממה שלהם, אבל ההצהרה של BP מרחיקת לכת יחסית יותר מכולן, בעיקר מכיוון שהיא לא מכסה רק את פעילותה, אלא גם את דלקי המאובנים שהיא מפיקה: BP עצמה פולטת 55 מיליון טון גזי חממה בשנה, בעיקר מפעילות השאיבה והזיקוק. אך שריפת אותם דלקי מאובנים מייצרת 360 טון גזי חממה בשנה, וקיזוז הפליטות שלהם צפוי להיות משימה קשה במיוחד.
 
כלכליסט | עומר כביר | 13.2.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy