פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
בניגוד להתחייבות: האיחוד האירופי אישר הקמת 32 פרויקטים של גז טבעי
21/02/2020 17:22

עלות הפרויקטים שאישר אתמול פרלמנט האיחוד בבריסל היא עשרות מיליארדי אירו, שמחציתם יגיעו ממסים - חרף דו"ח שמצא שמרבית הפרויקטים מיותרים; המהלך עומד בניגוד להצהרות האיחוד לאפס את פליטות הפחמן באירופה בתוך 30 שנה ברוב של 443 תומכים לעומת 169 מתנגדים אישר פרלמנט האיחוד בבריסל הצעה לבנות עשרות פרויקטי תשתית גז טבעי מורכבים, מאירלנד ועד קרואטיה, בעלות כוללת של 29 מיליארד יורו.

 עד מחצית מסכום זה עלולה להגיע מכספי המסים של תושבי אירופה. ההצעה אושרה חרף דו"ח עצמאי של חברת הייעוץ Artelys, שמצא שמרבית הפרויקטים שאושרו מיותרים. "תשתית הגז הקיימת של אירופה מסוגלת לעמוד במגוון תרחישי ביקוש עתידיים, גם במקרה של שיבושים קיצוניים באספקה", נכתב בדו"ח. "הדבר מצביע על כך שכמעט כל 32 הפרויקטים לא נחוצים, ומדובר בשימוש מיותר בעשרות מיליוני יורו מכספי ציבור".

 
ארגוני סביבה טענו אחרי פרסום ההחלטה, שהפרויקטים אושרו רק בגלל מאמצי לובינג כבדים מצד חברות בתחום. "מדובר בצביעות אקלים חסרת כל גבול", אמר קולין רוץ', מתאם צדק אקלימי בארגון Friends of the Earth Europe. "אחרי אסונות חסרי-תקדים כמו השריפות באירופה, ההיסטוריה לא תסתכל בהבנה על אלו שתומכים כיום בבניית צינורות ומסופי דלק מאובנים נוספים. עסקת ה"גרין דיל" הירוקה של אירופה לא תהיה אפשרית עם עוד דלקי מאובנים. אירופה צריכה להיות נקייה מדלקי מאובנים ומהר".  
 
קירן קוף, נציג אירלנד מטעם מפלגת הירוקים, שהצביע נגד ההחלטה, הוסיף: "לאור חומרת מצב החירום האקלימי והזמן המועט שנותר לנו על מנת למנוע קטסטרופה אקלימית, זו טעות להשקיע כספי ציבור נוספים בדלקי מאובנים. הזמן שבו תיעלנו כספי ציבור לפרויקטי דלקי מאובנים יקרים ומיותרים חלף, ואירופה צריכה להשקיע באנרגיה נקייה ומתחדשת".
 
כלכליסט | עומר כביר | 13.2.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy