פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
בשל תקלת תקשורת - הופסקה הפקת הגז ממאגר לווייתן
20/03/2020 15:37

מחברת נובל אנרג'י נמסר כי לפידי הלחץ הגבוה יופעלו למשך מספר שעות לצורך פינוי הגז. "המשמעות - מהחוף תיראה להבה גבוהה"

חברת נובל אנרג'י האמריקאית, שאחראית על תפעול אסדת לווייתן, הודיעה הערב (שבת) ש"בעקבות אירוע תפעולי באסדת לווייתן, הופסקה הפקת הגז באסדה". מדובר בתקלת תקשורת בתוך האסדה, כאשר בהתאם לנוהלי הבטיחות והתפעול של נובל אנרג'י, יופעלו לפידי הלחץ הגבוה בסביבות השעה 19:00 למשך מספר שעות לצורך פינוי הגז מהמתקן באופן בטיחותי' המשמעות היא כי מן החוף תיראה להבה גבוהה במהלך התהליך. נובל אנרג'י עדכנה את כל גורמי הממשלה והרשויות המקומיות הרלבנטיות ופועלת לחידוש אספקת הגז מלווייתן בהקדם. לא היתה ואיננו צופים שתהיה השפעה סביבתית ביבשה", טוענים שם.

במידה ואסדת הגז תחזור לפעול ביממה הקרובה, הנזק שיירשם יהיה מינורי, אם בכלל. מנגד, ככל שאספקת הגז תידחה, מי שיסבול מכך הם קודם כל קבוצת דלק, שמחזיקה באמצעות דלק קידוחים בשליטתה כ-45% שם, ונשענת על ההכנסות שמגיעות משם ממכירת גז לחברת החשמל, לירדן ולמצרים. 
 
ממשרד האנרגיה מסרו בתגובה ש"בעקבות תקלה במערכת הפקת הגז הטבעי בלווייתן, הוחלט על ריקון הדרגתי של הגז הטבעי מאסדת לווייתן, זאת על מנת לאפשר את הבדיקות הנדרשות באסדה. לאור כך צפויה נראות חזקה של הלפיד המותקן על האסדה מהחוף. במשרד האנרגיה מדגישים כי ריקון הגז הטבעי מהאסדה כמו גם הדלקת הלפיד, הינם אמצעי בטיחות שאין בהם כל סכנה לבריאות הציבור".
 
הלפיד שמוצב על אסדת לווייתן משמש כאמצעי בטיחותי שמופעל בכל פעם שמצטברים גזים בצינורות שיש צורך לשחרר אותם לחלל האוויר. אפשרות אחרת היא לשרוף אותם, בדומה לפעולה שעושים בבתי הזיקוק בכל פעם שנרשמה שם תקלה. גם באסדת לווייתן הפעילו את הלפיד - לפני כחודש ימים. מבחינת דלק - כמו גם השותפות שלה שם נובל אנרג'י (40% אחזקות) ורציו (15% אחזקות) - הציפייה היא כאמור להשלים את התיקונים עוד הלילה.
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 14.3.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy