פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
תשובה נפגש עם דיין בניסיון לרכוש את המניות בחזרה
20/03/2020 15:50

בעל השליטה בקבוצת דלק נפגש עם הרוכש של מניות דלק קידוחים מידי סיטי בנק בניסיון לבטל את המהלך, וכעת תוקף בכל החזיתות: לאחר שקיבל צו מניעה זמני לעסקה, נבדקת אופציה שיקנה מדיין את המניות בחזרה בפרמיה על המחיר ששילם.

מגעים שקטים מתנהלים ביומיים האחרונים בין יצחק תשובה לבין אמיר דיין, סביב המהלך של דיין לרכישת 12% ממניות דלק קידוחים מידי סיטי בנק. תשובה היה שמח לבטל את העסקה בין דיין לסיטי בנק. ל"כלכליסט" נודע כי בעל השליטה של קבוצת דלק נפגש לפחות פעם אחת עם דיין. אולם במקביל הוא פועל בערוץ נפרד. על הפרק: קבלת אופציה לתשובה לרכוש את המניות בחזרה, בפרמיה כלשהי על המחיר ששילם עבורן לסיטי בנק. כרגע אין הסכמות בין הצדדים. זאת גם בשל פערי עמדות וגם כי מי שאמורה לקבל את האופציה המדוברת היא קבוצת דלק, שהחזיקה במניות שסיטי בנק מימש את השיעבוד עבורן ומכר.במסגכרת העסקה, 3% נוספים מהמניות יוחזרו לדלק.

בנוסף מנסה תשובה לבלום את העסקה במישור המשפטי. דלק פנתה לבית המשפט המחוזי וקיבלה צו מניעה זמני נגד ביצוע העסקה, בטענה שמשבר הקורונה והנפילות בשוקי המניות מהווים כוח עליון - והוא שגרם לסיטי בנק לממש את המניות.  
 
דלק תקפה באגרסיביות את התנהלותו של הבנק האמריקאי, כינתה אותה שרירותית וכזו שמתעלמת מ"נגיף עליון". לטענת דלק, דרישתו של סיטי בנק לפירעון מוקדם בלתי סבירה ונעשתה "מהרגע להרגע". עוד נכתב כי "מבחינת סיטי בנק, העולם כולו יכול לעצור מלכת, ומימוש הביטחונות השרירותי יימשך". דלק מנסה למנוע את התגלגלותו של כדור שלג שעלול, לשיטתה, להסב נזקים עצומים לקבוצה עצמה, למחזיקי האג"ח, ולנושים המובטחים והבלתי מובטחים. השופט איתן אורנשטיין החליט להיענות לבקשתה והוציא צו המורה לעצור את המימוש.
 
כמה גופים מוסדיים, בהם בנק גדול וחברת ביטוח מובילה, צפויים להציג את עמדתם בדיון שאמור להתקיים השבוע בפני השופט אורנשטיין, נגד העסקה. עמדה זו מייצגת גופים מוסדיים נוספים המחזיקים באג"ח של קבוצת דלק, שכן העסקה מנוגת לאינטרסים שלהם - היא מוציאה מידי דלק חלק מאחד הנכסים המהותיים ביותר שלה. סיטי אמור להגיש תגובה לדרישה של דלק עד היום. 
 
כלכליסט | גולן חזני | 17.3.20
 
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy