פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
ההגבלות: התחבורה הציבורית תבוטל למעט מוניות
25/03/2020 21:39

משרד הבריאות רצה סגר מלא ומשק לשעת חירום, משרד האוצר הצליח לרכך את ההגבלות. הממשלה תתבקש לאשר הערב את תקנות החירום החדשות לפיהן תותר יציאה מהבית למאה מטרים, ללא פעילות ספורטיבית, וכי משלוחים ממסעדות מותרים, אך לא טייק אוויי. העונש על הפרת התקנות: מאסר או קנס.

הממשלה מתכנסת הערב (יום ג') לאשר את תקנות לשעת חירום שקובעות שורת הגבלות על התנועה במאמץ לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. 

על פי טיוטת התקנות, מקומות עבודה ימשיכו לפעול ולא יונהג משק לשעת חירום. בכניסה לכל מקום עבודה יתבצעו בדיקות חום, כאשר תותר כניסה רק אם לאדם יש חום נמוך מ-38 מעלות צלזיוס. התחבורה הציבורית תבוטל אך יותרו מוניות עם נוסע אחד. יהיו הסעות מיוחדות למקומות עבודה חיוניים. תותר יציאה מהבית של בני המשפחה למרחק של כ-100 מטר. יותרו רק משלוחים ממסעדות אך לא טייק אוויי. יציאה לפעילות ספורט אינה נכללת בפעולות המותרות.
 
לפי הטיוטה, מי שייצא ממקום מגוריו למטרה שאינה מופיעה ברשימה דינו יהיה מאסר של שישה חודשים או קנס שככל הנראה יעמוד על 5,000 שקלים. הטיוטה הועברה לבחינת היועץ המשפטי לממשלה.
 
מאחורי הקלעים התנהל ויכוח גדול על היקף הסגר שיוכרז במסגרת התקנות החדשות. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב דחף לסגר מלא הכולל סגירת מקומות עבודה שאינם חיוניים למשק וגם את הבנקים והתחבורה הציבורית. משרד האוצר התנגד בתוקף ונלחם לשמור את המשק במתכונת הנוכחית, ונראה כי התקבלה עמדתו.
 
מהטיוטה עולה עוד כי תותר יציאה לחתונה, הלוויה או ברית וכן יציאה לתפילה, כל עוד הפעילות מתקיימת במקום פתוח שאינו במבנה ומספר המשתתפים בו אינו עולה על 10 ויש ביניהם מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם". ישנה גם בשורה מרגיעה להורים גרושים, שכן על פי התקנות תותר גם העברה של קטין, שהוריו חיים בנפרד, על ידי אחד מהוריו, לביתו של ההורה השני.
 
ל-ynet נודע כי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הממשלה הטלפונית שהתכנסה בלילה (בין שני לשלישי) שלא תקין שמקבלים החלטה על סגירת התחבורה הציבורית בלי להבין ממשרד התחבורה את ההשלכות ואת החלופות האפשריות. ראש הממשלה שאל את המל"ל מדוע לא דיברו עם משרד התחבורה וסיכם שכך יהיה, אך כאמור לפי טיוטת התקנות התחבורה הציבורית תופסק.
 
כלכליסט | איתמר אייכנר ואסף זגריזק | 24.3.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy