פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
מבוי סתום במו"מ בין השותפות בתמר לחברת החשמל; רשות התחרות נדרשת להתערב
25/05/2020 20:07

מדובר בחוזה למכירת גז בכ-1.5 מיליארד שקל לחברת החשמל שנסגר רק על ידי תמר פטרוליום וישראמקו. נובל אנרג'י ודלק קידוחים, שמחזיקים יחד כ-47% מהמאגר, הטילו ווטו על המכירה. המחזיקים האחרים ביקשו מרשות התחרות להתערב. גם לובי 99 פנה לרשות בדרישה לקבל החלטה.

השותפים במאגר הגז תמר הגיעו למבוי סתום בניסיון למצוא נוסחה שתאפשר להם לעמוד בדרישות רשות התחרות למכירת גז לחברת החשמל. כפי שנחשף בכלכליסט, המועד האחרון להעברת תשובות לרשות התחרות היה ביום חמישי האחרון, אולם דיונים מאז לא לא מתקדמים. לפיכך, ככל שלא תושג הסכמה עד מחר, הכדור עובר לידי רשות התחרות שתצטרך להתערב ולכפות מכירת גז בנפרד במאגר (כל מחזיק ביחס לחלקו) או לבטל את הווטו שיש לכל מחזיקה שם על מכירת חוזים חדשים. 

במקרה הנוכחי מדובר בחוזה של כ-1.5 מיליארד שקל במכירת גז לחברת החשמל שנסגר רק על ידי חצי משותפות תמר (תמר פטרוליום, ישראמקו). נובל אנרג'י ודלק קידוחים, שמחזיקים יחד כ-47% מהמאגר, הטילו ווטו על המכירה, מה שהוביל את כל השאר המחזיקים לפנות לרשות התחרות בבקשה להתערב, וזו חייבה לפני כחודש את השותפים למצוא פתרון לבד אחרת המדינה תתערב. ביום חמישי האחרון פג כאמור המועד שהוקצב על ידי הרשות.  
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 18.5.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy