פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אנרג'יאן משיבה לשטיינמץ: "לא היה לו חלק בעסקת מאגרי הגז – מהלך תאב בצע"
25/05/2020 21:55

חברת האנרגיה אנרג'יאן ומנכ"לה מתיוס ריגאס הגישו כתב הגנה לתביעתה של שותפות צבר של שטיינמץ, שדרשה ממנה יותר מחצי מיליארד שקל, בטענה כי אנרג'יאן וריגאס עשקו אותה כשדחקו אותה מהבעלות על "כריש" ו"תנין" • "שטיינמץ ביקש לרתום את החברה לשטות במדינה"

"התביעה משוללת יסוד וצינית. קבוצת 'צבר גז ונפט' (שותפות הנפט והגז הטבעי של איש העסקים בני שטיינמץ, מ' ב') נטשה ברגע האמת את קבוצת אנרג'יאן, ולא נטלה על עצמה כמובן ולו קמצוץ מהסיכונים, מההתחייבויות ומההשקעות האדירות הכרוכים בפרויקט הנוגע למאגרים 'כריש' ו-'תנין', כשישבה בצד והמתינה לראות מה יילד יום. עתה, לאחר שנים, וכשנוכחו לדעת שהפרויקט מצליח בזכות עמלם וכספיהם של אחרים - מעזה צבר להעלות טענות מופרכות וחסרות יסוד לזכויות כלשהן בפרויקט, על יסוד טענות כזב עמומות ל-'הסכמות' שונות ומשונות" - כך טוענים חברת אנרג'יאן המפתחת בישראל את מאגרי הגז הטבעי "כריש" ו-"תנין", והמנכ"ל והמייסד שלה, מתיוס ריגאס, בכתב ההגנה שהגישו לבית המשפט לפני מספר ימים.

כתב ההגנה הוגש במסגרת ההליך שמנהלת נגדם שותפות "צבר גז ונפט" של שטיינמיץ, שתבעה 600 מיליון שקל מחברת הגז הבינלאומית הנסחרת בלונדון ובישראל. זאת, בטענה כי אנרג'יאן "הערימה עליה" כשדחקה אותה מהבעלות על מאגרי "כריש" ו"תנין", וחשפה טענות שלפיהן השותפות של שטיינמץ המשיכה להיות הרוח החיה מאחורי העסקה לרכישת המאגרים בשנת 2016, גם בשעה שהמדינה לא איפשרה זאת ל"צבר" בשל החששות הפליליים נגד שטיינמץ.
 
כלכליסט | מתן ברניר

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy