פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
חברת דוראל מבקשת להנפיק לפי שווי של כחצי מיליארד שקל
25/05/2020 21:59

לפי הערכות, בכוונת חברת האנרגיה המתחדשת לגייס עד 150 מיליון שקל • הכנסות דוראל צנחו כמעט ב-50% ב-2019 והסתכמו ב-8 מיליון שקל

מי שמנסה לנצל את המומנטום החיובי במניות חברות האנרגיה הירוקה בת"א היא חברת האנרגיה הסולארית דוראל, שפרסמה בשבוע שעבר טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונית (IPO) שהיא מעוניינת לבצע בקרוב. דבר ההנפקה המתוכננת נחשף ב"גלובס" בפברואר השנה. ככל הידוע, דוראל מעוניינת לבצע את ההנפקה לפי שווי חברה של 500-550 מיליון שקל "לפני הכסף", ובכוונתה לגייס עד 150 מיליון שקל. את הגיוס מובילה לידר הנפקות.

דוראל עוסקת בייזום, פיתוח, תכנון, רישוי, מימון, הקמה, החזקה, ניהול והפעלת מערכות לייצור חשמל באמצעות מתקני אנרגיה מתחדשת בישראל ובארה"ב. עיקר פעילותה היום מתרכזת במערכות סולאריות (פוטו-וולטאיות). החברה פועלת בעיקר "במגזר הכפרי", הכולל קיבוצים, מושבים ויישובים נוספים, שבשטחם היא מקימה את הפרויקטים, ובשנה שעברה הקימה עם שותף את פעילותה בארה"ב.
 
את דוראל משאבי אנרגיה מתחדשת, שאשתקד בחנה מהלך הנפקה שלא יצא לפועל, הקימו אלון קסל והיו"ר דורי דודוביץ בשנת 2007, ובמהלך השנים צירפו לחברה כמה שותפים, שהשקיעו בה לפי שווי הולך וגדל לחברה.
עם אלה נמנים הקיבוצים יטבתה ויקום, וכן חברת אוצר התיישבות היהודים (אוה"ה), שקיבלה אופציה לרכישת 3% נוספים מדוראל לפי שווי חברה של 385 מיליון שקל. טיוטת התשקיף חושפת בין היתר, כי חלק מתמורת ההנפקה מייעדת דוראל לתשלום לאוה"ה, שהייתה בעבר בעלת עניין בבנק לאומי, וכי יתרת הסכום "תשמש למימון פעילותה העסקית".
 
תיקון להסכם בין אוה"ה לדוראל לקראת ההנפקה קובע, כי במקרה שבו עד סוף שנת 2023 דוראל תשלים הנפקת מניות ראשונית לפי שווי חברה הגבוה מ-385 מיליון שקל "לפני הכסף", היא תשלם לאוה"ה "תשלום בשווי התמורה אשר אוצר התיישבות היהודים הייתה זכאית לקבל במקרה של מימוש האופציה ומכירת מניות האופציה". תשלום זה יחושב על בסיס שווייה של דוראל.
 
גלובס | אביב לוי | 24.5.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy