פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
הכירו את מנכ"ל חברת אנרגיה ירוקה ששווה פי 4 מקבוצת דלק
25/05/2020 22:03

עקב משבר הקורונה נשבר בישראל השיא בייצור חשמל ממקורות אנרגיה "ירוקים" • החברות בתחום נהנות מהייפ מתמשך, הבולט לנוכח קריסת מניות האנרגיה המסורתית • "קשה להתחרות במחיר ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות", אומר ל"גלובס" אסי לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס.

נתוני צריכת החשמל בישראל בתקופת משבר הקורונה מלמדים על הדומיננטיות הרבה של חברות האנרגיה המתחדשת. לפי הנתונים, במהלך מרץ, כשהמשבר היה בשיאו, הגיע שיעורו של ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות לכ-27% מכלל החשמל שיוצר בישראל, לעומת שיעור של כ-10% בימי שגרה.

אסי לוינגר, מנכ"ל חברת אנרג'יקס, הסביר בראיון ל"גלובס" כי "בשעת משבר, כשיש פחות פעילות, חלק מהמפעלים לא עובדים ויש ירידה בביקוש לחשמל, כפי שהיה פה, ואז משתמשים קודם כל במקורות האנרגיה הזולים. אלה הם מקורות מאנרגיה מתחדשת, בעוד תחנות כוח פחמיות או תחנות כוח הפועלות על גז, אינן פועלות. לכן, בעקבות המשבר נשבר השיא בישראל".
לדברי לוינגר, "הגז והפחם כיום יקרים הרבה יותר מאנרגיה מתחדשת. לכן, בחלק מהמקומות יש קדימות לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת על פני מקורות מזהמים, ואז השחקנים שמייצרים חשמל שלא באמצעות אנרגיה מתחדשת, לא מצליחים להזרים חשמל לרשת. המחירים כבר לא אטרקטיביים עבורם - מה שמקשה על חברות האנרגיה הקונבנציונלית להתמודד עם המשבר, ותומך בפריחה בפעילות האנרגיות המתחדשות".
 
תחום האנרגיה המתחדשת (הירוקה) הוא אחד מענפי הפעילות הבודדים בבורסת תל אביב שלא נפגע ממשבר הקורונה. מניות החברות הפועלות בתחום נהנות מהייפ מתמשך, הבולט בתקופה האחרונה לנוכח קריסת מניות חברות האנרגיה המסורתית. כך, מניותיהן של חברות האנרגיה הירוקה המובילות בבורסה מסכמות ראלי בשיעורים תלת-ספרתיים בשלוש השנים האחרונות (בטווח של 125%-390%), וגם הצלילות החדות שנרשמו בחודשים האחרונים בשוק המניות לא פגעו בהן, עם עליות בטווח של 10%-25% מתחילת השנה.
 
גלובס | אביב לוי | 24.5.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy