פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
עלייה של יותר מ-100%: זוכרים שמחיר הנפט ירד אל מתחת לאפס? התרגשתם? הפסדתם
10/06/2020 14:54

העימות בין רוסיה לסעודיה הומר בהסכם, המלאי בארה"ב ירד, הנהגים חוזרים לכביש - ומחיר הזהב השחור רשם קאמבק מהשפל ההיסטורי • גיל בפמן, לאומי שוקי הון: "מי שבעיקר ירוויח הן יצרניות הנפט הגדולות עם יכולת יצוא ומגזר האנרגיה בארה"ב" • האם פגישת אופ"ק הקרובה תשנה את התמונה?

מצוקת האחסון של הנפט במאי האחרון, לצד המחיר השלילי אליו הגיעו החוזים על הנפט, נראים רחוקים כעת נוכח ההתאוששות בחודש החולף. החזרה לפעילות חלקית לפחות אצל מרבית מהכלכלות בעולם, לצד הירידה במלאי הנפט בארה"ב זה השבוע השני ברציפות, דחפו את מחיר הנוזל השחור לעלייה בשיעור דו-ספרתי לעומת שפל של שלושה עשורים שנרשם בצל משבר הקורונה.

מעבר לכך, המהלך הגלובלי לצמצום היצע הנפט - כפי שהסכימו מפיקות הנפט הגדולות החברות בארגון אופ"ק בהובלת סעודיה, יחד עם המדינות מחוץ לארגון, בהובלת רוסיה - מספק רוח גבית לנפט, והיום הן צפויות להיפגש שוב ולדון על המשך צמצום ההפקה על מנת לתמוך במחיר הנפט.
החוזים על הנפט למסירה ביולי ממשיכים מגמה של התאוששות, כאשר האנליסטים בשוק צופים שמפיקות הנפט בהובלת סעודיה ורוסיה יאריכו את הגבלות התפוקה בתגובה למשבר בתעשיית האנרגיה.
צריך לציין כי ההשקעה בנפט נחשבת ספקולטיבית ונעשית לרוב דרך תעודות סל או קרנות ועל אלו חלות עליות גלגול של החוזים למסירה. לא ניתן לרכוש את הנפט באופן ישיר (את מחיר הספוט המיידי), אלא אם יש לכם מקום בבית לאחסון חבית, ולכן צריך לקחת בחשבון כי ההשקעה בתעודות למיניהן נושאות בצדן עלויות גלגול. הפער בין החוזים משקף את עלות האחסון של חבית נפט במשך אותו חודש. כך שכדי לגרוף רווחים, מחיר הנוזל השחור צריך להציג עלייה פנומנלית.
מחירי חוזי הנפט הגולמי למסירה ביולי עולים לרמתם הגבוהה ביותר מאז מארס, אחרי שצנחו אל מתחת לאפס לראשונה בהיסטוריה ב-20 באפריל כתוצאה מהיעדר מתקני אחסון לעודפי הנפט. הנהגים שחוזרים לכבישים במדינות בארה"ב ובעולם, מזינים את המהפך הזה.  העליות הגיעו לאחר שקרטל אופ"ק ורוסיה הקדימו שיחת ועידה מתוכננת על קיצוצי תפוקה בעתיד מיום שלישי הבא להיום (ה'). הצדדים קרובים להארכת הקיצוצים הנוכחיים עד 1 בספטמבר, מהלך שלהערכת אנליסטים יתמוך במחירי הנפט על רקע הביקוש העולה.
 
גלובס | גיא בן סימון | 4.6.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy