פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
משרד האנרגיה רוצה להגדיל את השימוש באנרגיית שמש עם טכנולוגיה שעדיין לא קיימת
10/06/2020 15:06

אנשי המשרד הכריזו כי יעד ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יגדל מ-17% ל-30% עד 2030 - מטרה שדורשת הקמת תשתיות רבות ופיתוח טכנולוגיות.ארגוני סביבה: המשרד מקדם במקביל מיזמים הרסניים.

שר האנרגיה יובל שטייניץ הודיע היום (שני) על הגדלת יעד ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות מ-17% ל-30% מכושר ייצור החשמל עד 2030. מדובר בצעד שיצריך הקמת תשתיות בהיקף משמעותי ובהשקעה כוללת של 80 מיליארד שקלים, ובמשרד מודים שהקמת מתקני אגירת אנרגיה טרם הובטחה. בארגוני הסביבה אומרים שעל המשרד לקבוע יעדים שאפתניים יותר ולזנוח את התכניות שהוא מקדם במקביל להמשך הפקת וניצול דלקים מזהמים.

כיום עומד כושר ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בישראל על כשלושת אלפים מגה-וואט, קרוב לעשירית מכושר ייצור החשמל. על פי היעד החדש שבגיבושו שותפה רשות החשמל, היקף ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות יגדל עד סוף העשור הקרוב לכ-15 אלף מגהוואט — הרוב המכריע יגיע מניצול קרינת השמש. "המשמעות של השגת יעד זה תהיה הפחתה משמעותית בזיהום האוויר בישראל", אמר שטייניץ. "נמשיך להתבסס גם על גז, כך שלא יהיה מצב שבו לא נוכל לספק חשמל בגלל תנאי מזג אוויר. אבל אם נעמוד ביעד, נצליח לצמצם את מספר תחנות כוח החדשות".
משרד האנרגיה כבר קיבל החלטה על הפסקת השימוש בפחם בתחנות הכוח בישראל עד 2025. בסוף העשור הגז הטבעי יספק 70% מהדלק הנדרש לייצור חשמל. ההערכה היא שבנקודת זמן זו, בחלק משעות הצהריים, אנרגיות מתחדשות יוכלו לספק שמונים אחוזים מהביקוש לחשמל. 
 
הארץ | צפריר רינת | 1.6.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy