פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
מנכ"ל הפועלים עדיין מאמין בהימורים של תשובה
21/06/2020 18:42

דב קוטלר בוחר להמתין להשלמת ההסדר בדלק ולמעשה מצטרף להימור האופטימי של תשובה ששוקי האנרגיה והנדל"ן יעלו ■ הוא נמנע מפעולה אקטיבית למימוש של לפחות חלק ממניות קבוצת דלק ובטחונות נוספים שבידי בנק הפועלים.

כמה כישרון או חוסר מזל צריך כדי למצוא מאגרי גז עצומים ורווחיים כמו תמר, דלית ולווייתן, לבצע השקעות בנדל"ן בצפון אמריקה ובישראל לפני עליות המחירים — ועדיין להיות על סף פשיטת רגל ברמה האישית ובמצב של חוסר יכולת לפרוע חובות לבנקים של כ–1.5 מיליארד שקל לפחות?

היחיד שיכול לספק מענה לשאלה הזאת הוא יצחק תשובה, שמנסה לסגור הסדרי חוב בדלק ובאלעד גרופ בהיקף של מיליארדים, ובכך לקנות לעצמו אופציה להתאוששות במחירי הנפט, הגז והנדל"ן. תשובה לא מרים ידיים ועדיין מאמין שברגע שמחירי הנפט יעלו, שוויין של החברות הבנות שיוותרו לדלק - דלק קידוחים  ואיתקה - יעלה משמעותית, וכך גם שווייה של קבוצת דלק. הקבוצה איבדה מתחילת השנה יותר מ–80%, ונסחרת לפי שווי שוק של כ–1.3 מיליארד שקל בלבד. השווי הנכסי הנקי הסחיר שלה מוערך בכמה מאות מיליוני שקלים בודדים.
 
מי שמאפשר לתשובה להישאר ליד ההגה של דלק ואלעד ולנהל בעצמו את מימוש הנכסים הוא דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים (-0.32% 2182). קוטלר קיבל בירושה מקודמיו את האשראי הבעייתי של קבוצת תשובה המוערך ב–1.2 מיליארד שקל. כנגד אשראי זה משועבדות מניות של קבוצת דלק בשווי שוק של כ–550 מיליון שקל וכן נכסים פרטיים של תשובה.
 
דה מרקר | מיכאל רוכוורגר | 16.6.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy