פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
משה גפני יוזם: הפוליטיקאים יקבעו את תעריפי החשמל
21/06/2020 18:47

לכלכליסט נודע שהחכ"ים משה גפני ויעקב אשר אשר מקדמים שינוי חקיקה שיהפוך את רשות החשמל לגוף מייעץ ויעביר את עדכון התעריף לפוליטיקאים. ב-2021 צפויה ירידה דרמטית במחיר החשמל בשל צניחת מחירי הדלק.

הפגיעה המתמשכת ברגולטורים העצמאיים עלולה לספוג מכה נוספת, הפעם מכיוון תעריף החשמל: ל"כלכליסט" נודע שחברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר (אגודת ישראל) פועלים לתיקון חוק משק החשמל שלמעשה תעקור את עדכון תעריף החשמל מדי רשות החשמל ותעבירה לידי משרדי הממשלה וועדת הכלכלה במקביל. השניים הניחו לפני מספר ימים הצעת חוק פרטית בנושא.  

לפי דברי ההסבר של גפני ואשר, רשות החשמל שקובעת את התעריף, תהפוך לגוף מייעץ ולא גוף קובע. "מוצע להסמיך את הרשות להכין הצעה לקביעת תעריפי החשמל שתועבר לשר האוצר ולשר האנרגיה. השרים יקבעו בכללים את תעריפי החשמל לפי הצעת הרשות, והם יהיו רשאים לערוך שינויים בהצעה זו. עוד מוצע לקבוע כי הכללים בדבר תעריפי החשמל יהיו טעונים אישור של ועדת הכלכלה של הכנסת".
 
אין זו הפעם שחברי כנסת וגפני עצמו מציעים "להשתלט" על תעריף החשמל, והצעות כאלה הונחו על בכנסות ה־18, ה־20 וה־22. למרות שנדחו, בסביבתו של גפני אומרים ל"כלכליסט" כי הדבר לא מונע ממנו את הניסיון הנוכחי, בנימוק שמדובר בדאגה לאוכלוסיות נזקקות, שיקבלו לכאורה ייצוג הולם דרך נבחרי הציבור השונים.  
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 16.6.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy