פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
כך מאיצה הקורונה את קידום כלי הרכב החשמליים
10/07/2020 17:45

מגמת החשמול של עולם הרכב ממשיכה למרות הקורונה, ואולי אף מתעצמת בגלל המשבר הכלכלי ■ נכון יעשה הרגולטור אם ייצמד למגמה העולמית וימיר עוד ועוד נתחים מהתחבורה הפרטית והציבורית לכלי רכב חשמליים

מגמת החשמול של עולם הרכב ממשיכה למרות הקורונה, ואולי אף מתעצמת בגלל המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה ממנה. מעבר לאמירות על חשיבות איכות האוויר בכלל ובתקופה זו בפרט, מדינות רבות מעוניינות לתמוך בהאצת הפעילות הכלכלית — ונושא איכות הסביבה הוא בהחלט מנוע כלכלי מתאים. מדינות אירופה הצהירו על תקציב של 100 מיליארד יורו לטובת האצת הפעילות בתחום התחבורה, כש–20 מיליארד מתוכם מיועדים לקידום תחבורה "נקייה".

 
אז נחזור לבסיס. כלי רכב המונעים על יד מנועי שריפה פנימית (בנזין, סולר וגז) מזהמים, ובערים רבות שאינן סובלות מזיהום אוויר הנובע מתעשייה — הזיהום מתחבורה הוא המרכיב הגדול ביותר. על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, רכבי דיזל אחראים ל–17% מהנסועה, אך אחראים במקביל ל–80% מפליטות החלקיקים הנשימתיים. זיהום האוויר מתחבורה הוא בעייתי לא רק בגלל הכמות, אלא גם בגלל המאפיינים שלו — בניגוד לתעשייה, שם הזיהום נפלט בגובה הארובות, פה הזיהום הוא בגובה האף שלנו.
 
דה מרקר | דורון ודאי | 5.7.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy