פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
גולדמן זאקס: הנפט ישוב לרמות של לפני המשבר ב-2022
10/07/2020 17:51

לפי הערכות האנליסטים בבנק האמריקאי, הביקוש העולמי לנפט יהיה נמוך השנה ב-8%, אך יתאושש בשנה הבאה ויעלה ב-6% וב-2022 כבר ישוב לרמות של לפני המשבר; הביקוש לדלק מטוסים ישוב לרמות הרגילות רק ב-2023

האנליסטים בגולדמן זאקס מעריכים כי הביקוש לנפט ישוב עד 2022 לרמות שנרשמו לפני המשבר, על רקע החזרה לנסיעות היומיות לעבודה, מעבר לתחבורה פרטית והוצאות גבוהות יותר על תשתיות.

לפי הערכות האנליסטים בבנק האמריקאי, הביקוש העולמי לנפט יהיה נמוך השנה ב-8%, אך יתאושש בשנה הבאה ויעלה ב-6% וב-2022 כבר ישוב לרמות של לפני המשבר. ההתאוששות המהירה ביותר תהיה בביקוש לדלק, על רקע העלייה בנסיעות היומיות כשאנשים יחזרו לעבודה במשרדים ומעבר לתחבורה פרטית על חשבון התחבורה הציבורית. כמו כן, צפויה עלייה בשימוש במכונית כתחליף לטיסות בתיירות פנים, במיוחד בארה"ב, באירופה ובסין.
 
מנגד, הביקוש לדלק מטוסים הוא "המפסיד הגדול ביותר" ממשבר הקורונה, שכן הצרכנים לא ימהרו לחזור לטיסות כל עוד לא פותח חיסון לקורונה. לפיכך, הביקוש לדלק מטוסים ישוב לרמות הרגילות רק ב-2023.
 
מחירי הנפט זינקו ברבעון השני ביותר מ-80%, אך הם עדיין נמוכים בכשליש לעומת תחילת השנה. זאת לאחר שבאפריל נפל מחיר הנפט מסוג WTI לראשונה לטריטוריה שלילית.  
 
בחודש שעבר טענה סוכנות האנרגיה הבינלאומית כי הצניחה השנה בביקוש לנפט היא הגדולה ביותר בהיסטוריה, כשהביקוש ברבעון השני נמוך בקרוב ל-18 מיליון חביות ביום בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
כלכליסט | 3.7.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy