פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
"ישראלים כמעט לא השתתפו בהנפקת לווייתן - גם בגלל המצב בקבוצת תשובה"
13/08/2020 12:05

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, הוביל את הנפקת לווייתן בונד, שבה נרשמו ביקושים של 7 מיליארד דולר: "עשינו יותר מ–40 מצגות ל–180 משקיעים בשבוע אחד" ■ "דירקטוריון דלק קידוחים עצמאי. הנוכחות של עידן וולסוגבי לסט לא משפיעה עלינו"

דלק קידוחים, בשליטתו העקיפה של יצחק תשובה, השלימה השבוע את מיחזור החוב בלווייתן, בהנפקת אג"ח לווייתן בונד ב–2.25 מיליארד דולר. דלק קידוחים זכתה לביקושים של יותר מ–7 מיליארד דולר, בעיקר ממשקיעים זרים. למעשה רק ארבעה גופים מוסדיים מישראל ביקשו להשתתף בהנפקה — הפניקס, מגדל, ילין ומיטב דש, שהעבירו הזמנות בכ–200 מיליון דולר.

"הביקושים הנמוכים בישראל לא הפתיעו אותנו", אומר מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו. "אנחנו רואים את הסנטימנט של המשקיעים הישראלים גם בביצועי המניה וגם באג"ח א', שנסחרות בתשואה שגבוהה משמעותית מעלות הגיוס בלווייתן. בעיני זו אנומליה שקשורה בחלקה גם למצב בקבוצת דלק וגם לביטחון של המשק הישראלי בהסכמי היצוא. זה לא סוד שהרבה חששו שלא נצליח לייצא למצרים וירדן — אבל אנחנו מצליחים".
 
אולי הנוכחות הדלה קשורה להנפקה של תמר פטרוליום, שדלק קידוחים ואתה הובלתם. ההנפקה הניבה הפסד של 90% למוסדיים.
"תמר פטרוליום היא חלק מהאנומליה. מאגר תמר ייצר בשלוש השנים האחרונות תזרים של יותר מ–2 מיליארד דולר. נכון שהסביבה התחרותית נהיית יותר מאתגרת בשל כניסת לוויתן וכריש, אבל זה אירוע טקטי. נהיה במשק שנתיים־שלוש עם עודף היצע, כך שלא כל מאגר ימכור את כל הכמות האפשרית. אבל מ–2024–2025, תראה קיבולת מלאה בלווייתן, כריש ותמר. משקיעים שיש להם תזרים לטווח ארוך ולא מתרגשים מהתנודתיות בשוק, בסופו של דבר יראו את הערך בתמר. אני מכבד את המשקיעים ואת הסיכונים שהם רואים, אבל מצד שני, צריך להסתכל על ההשקעה ברמה מאוזנת. ככה זה בעולם התשתיות — אי־אפשר לבחון שנה אחת, אלא 10–15 שנים קדימה".
 
דה מרקר | ערן אזרן | 6.8.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy