פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
המוסדיים בישראל שלחו את תשובה לחפש פראיירים מעבר לים
13/08/2020 12:07

יותר מ–95% מהביקושים בהנפקת אג"ח לווייתן בונד הגיעו מזרים, ורק 3% הגיעו ממוסדיים ישראלים (הפניקס, מגדל, ילין ומיטב דש), שהעבירו הזמנות בכ–200 מיליון דולר.

דלק קידוחים השלימה שלשום את הליך המימון מחדש לחוב של מאגר לווייתן, באמצעות הנפקת אג"ח לווייתן בונד. בהנפקה המוצלחת נרשמו ביקושים של כ–7 מיליארד דולר. יותר מ–95% מהביקושים הגיעו מזרים, ורק 3% הגיעו ממוסדיים ישראלים (הפניקס, מגדל, ילין ומיטב דש), שהעבירו הזמנות בכ–200 מיליון דולר.

ההשתתפות השולית של המוסדיים מישראל בולטת לעומת ההתנפלות של הזרים. לתופעה הזאת יש כנראה כמה הסברים: הראשון, הוא הניסיון המר של המוסדיים בישראל עם בעל השליטה, יצחק תשובה — החל מה"תספורת" בדלק נדל"ן ועד לעסקת שברון המגלומנית, שהביאה את קבוצת דלק אל פי התהום וגרמה להפסדים עצומים.
גם היום עומד החשש שהמעורבות של קבוצת דלק ותשובה נהפכה לנטל על דלק קידוחים. כך למשל, קודם לעסקת שברון, דלק קידוחים התמנפה בהלוואה של 300 מיליון דולר. ההלוואה שימשה לחלוקת דיווידנד, שסייעה לתשובה לסגור את עסקת שברון. גם כיום לא ברור אם המימון החדש בלווייתן הולם את צרכיה של דלק קידוחים, או שהשותפות התמנפה שוב מעבר לנדרש, כדי לשרת את צורכי החוב העצומים בקבוצת דלק באמצעות דיווידנד. 
 
דה מרקר | ערן אזרן | 6.8.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy