פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
תשובה הצליח לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, בינתיים
21/08/2020 13:29

העסקה עם קרן ארבל, שתזרים לקבוצת דלק 450 מיליון שקל, אמנם תניב לקבוצה פחות כסף ממכירתה של דלק ישראל, אבל תספק מענה למכשול האחרון בדרך להרגעת בעלי האג"ח. עם זאת, עדיין ישנה אפשרות שתשובה יאבד את השליטה בדלק ישראל

אתמול (ד') בבוקר דיווחה קבוצת דלק כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם קרן ארבל לעסקה שמשאירה בידיה את השליטה בחברה־הבת (100%) ומספקת לה נזילות שמביאה להשלמה את ההתחייבויות שסיפקה לנושיה, מחזיקי האג"ח והבנקים. לפי העסקה, שאותה רקח סמנכ"ל הכספים היוצא ברק משרקי, קרן ארבל, שמנוהלת על ידי אמיר הסל וגבי לב, תעביר לידי דלק 450 מיליון שקל עם חתימת ההסכם. לשם כך נקבע לוח זמנים של 30 יום. עבור סכום זה, שבמידה רבה מועמד לקבוצת דלק כהלוואה ל־5 שנים, קבוצת דלק מתחייבת לספק לקרן ארבל תשואה של 10% בשנה באמצעות דיבידנדים של 45 מיליון שקל בכל אחת מ־5 השנים. אם הדיבידנדים יהיו נמוכים יותר, דלק תשלם את היתרה בתום 5 השנים, אז ארבל תקבל לידיה 20% מדלק ישראל, ותוכל לרכוש 5% נוספים במחיר שייקבע לפי מנגנון מוסכם.

לפי ההסכם, המניות העתידיות של ארבל בדלק ישראל צריכות להניב תשואה של 5% בשנה, על בסיס ההשקעה הראשונית. כלומר, בסוף חמש השנים, שווי המניות של ארבל צריך לעמוד על 560 מיליון שקל, מה שגוזר לדלק ישראל שווי של 2.8 מיליארד שקל. אם השווי יהיה נמוך יותר בתום התקופה, ארבל תקבל פיצוי בדמות מזומן או מניות נוספות של דלק ישראל, כך ששווי המניות שלה לא יפחת מ־560 מיליון שקל. כך, אם שווי דלק ישראל יעמוד על 1.1 מיליארד שקל בלבד, ארבל תעלה לאחזקה של 50%. שווי נמוך יותר יעלה את ארבל לשליטה בדלק ישראל, וזאת אם קבוצת דלק לא תבחר באפשרות הפיצוי במזומן. כלומר, עדיין ישנה אפשרות שתשובה יאבד את השליטה בדלק ישראל.
 
כלכליסט | גולן חזני | 20.8.20
 
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy