פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
המכירות, המגעים, הלחצים והקריסה - כך נתפרה עסקת שברון
21/08/2020 13:42

תשקיף שהגישה נובל אנרג'י לרשות ני"ע האמריקאית חושף את האירועים שקדמו למיזוג עם שברון ■ משבר הקורונה טרף את הקלפים

מו"מ שנמשך כמעט שנה, ניסיון למכור נתח ממאגרי הגז בישראל ובקפריסין, מיזם אזורי שנגנז לשיתוף פעולה בים התיכון, והסירוב לאשר לבכירי שברון (-1.41% 86.39) לבקר באסדת לווייתן — אלו הם רק חלק משרשרת האירועים שנחשפו בתשקיף שהגישה נובל אנרג'י (-1.07% 10.2) לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לקראת המיזוג עם שברון. התשקיף, שפורסם לפני כשבוע, חושף פרטים חדשים מאחורי הקלעים של עסקת הענק — הגדולה בענף האנרגיה מאז פרוץ משבר הקורונה.

 
ב–20 ביולי הופתעו המשקיעים בישראל ובארה"ב מעסקה חדשה שהתבשלה בשדות הנפט של טקסס. ענקית האנרגיה שברון, חברת הנפט השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה על רכישת מלוא מניותיה של נובל, שמחזיקה במאגרי תמר, לווייתן ואפרודיטה בישראל ובקפריסין, בתמורה ל–5 מיליארד דולר. הרכישה נעשתה על רקע מצבה של נובל, שמתמודדת עם הנפילה במחיר הנפט והגז, והקריסה בתעשיית פצלי השמן בארה"ב, בה היא פעילה.
 
לפי מתווה העסקה, שברון תרכוש את נובל באמצעות עסקת מניות. משקיעי נובל צפויים לקבל 0.1191 מניית שברון עבור כל מניה שברשותם — ובסך הכל 3% מהונה המונפק של שברון. ההקצאה תבוצע לפי מחיר של 10.38 דולרים למניית נובל — פרמיה של 10% ביחס למחיר הסגירה הממוצע של המניה בשלושת החודשים שקדמו לעסקה. את עסקת המיזוג, שכפופה עדיין לאישור אסיפת בעלי המניות, אמורה שברון להשלים ברבעון הרביעי.
 
דה מרקר | ערן אזרן | 18.8.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy