פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
שפיר לוטשת עין לבית הזיקוק של פז; גם בן ש"ך וצארום בתמונה
21/08/2020 13:50

אנשי חברת התשתיות כבר נפגשו עם גורמים בפז; מודי בן ש"ך ורוני צארום שוקלים לצרף מוסדיים במקרה של התמודדות; גם מנכ"ל בית הזיקוק בוחן לגייס משקיעים לעסקה; אבן הנגף: הפער בין השווי בספרים לשווי המבוקש

שפיר הנדסה מקיימת מגעים ראשוניים לרכישת בית הזיקוק של פז באשדוד. ל"כלכליסט" נודע כי החברה שבשליטת (60.4%) האחים שפירא, מבקשת להתרחב לתחומים נוספים, בהם תחום האנרגיה. במסגרת זו נפגשה הנהלת שפיר עם בנקאי ההשקעות של גולדמן זאקס שמרכזים את המכירה של בית הזיקוק עבור פז. בעלי השליטה בשפיר קיבלו לידיהם את הנתונים שהפיץ בנק ההשקעות לגבי בית הזיקוק בסוף מאי. בנוסף, ככל הידוע, נפגשו אנשי שפיר הן עם נציגי גולדמן זאקס בישראל והן עם גורמים בפז כדי לבחון את מידת הסינרגיה של בית הזיקוק לעסקי החברה הנוכחיים. עם זאת דירקטוריון שפיר טרם קיבל החלטה לרכוש את בית הזיקוק.

שוויו של בית הזיקוק בספרי פז עומד על 1.93 מיליארד שקל, והחברה שואפת לקבל תמורתו 3-2.5 מיליארד שקל, כאשר הרוכשים הפוטנציאליים מדברים על סכומים נמוכים יותר, סביב השווי בספרים, שמשקף מכפיל 12 על ה־EBITDA. עוד נודע ל"כלכליסט" כי גורם נוסף שבוחן את העסקה הוא מודי בן־ש"ך שהיה מנכ"ל פז בעבר. בן־ש"ך חבר לרוני צארום, בעל השליטה (48.3%) באספן גרופ הבורסאית, ושניהם עשויים לצרף משקיעים מוסדיים במקרה של התמודדות על הרכישה.
 
גם מנכ"ל בית הזיקוק מלאכי אלפר מנסה לגייס קבוצת משקיעים לעסקת מנג'מנט בייאאוט, שבה יירכשו הנהלת בית הזיקוק והמשקיעים את בית הזיקוק. אלפר חבר לקרן השקעות זרה, והם מלווים בבנק השקעות זר כדי לנסות לבצע את הרכישה. גוף זר נוסף בתחום האנרגיה מתעניין גם הוא ברכישה בנפרד.
 
שפיר הנדסה נשלטת בידי האחים הראל, ישראל, גיל וחן שפירא. החברה שהיא חברת התשתיות הגדולה בבורסה ונסחרת בשווי של קרוב ל־9 מיליארד שקל פועלת בארבעה תחומים מרכזיים: תעשייה, באמצעות ייצור ואספקת חומרי גלם לענפי הבנייה והתשתיות; תחום נוסף ומרכזי הוא תחום התשתיות, שבאמצעותו פועלת החברה לביצוע פרויקטים להקמת תשתיות ומבנים בארץ; התחום השלישי הינו זכיינות, החברה מפעילה ומקימה פרויקטים; והתחום הרביעי הוא ייזום נדל"ן למגורים.
 
כלכליסט | גולן חזני | 17.8.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy