פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
שיכון ובינוי נערכת להצפת ערך של פעילות האנרגיה שלה
04/09/2020 13:06

נסיקת מניות האנרגיה המתחדשת האיצה את ההנפקות של חברות בענף ■ שיכון ובינוי מחפשת השקעות באנרגיה סולארית, ועשויה לדווח בשבועות הקרובים על עסקות בתחום

תמיר כהן - היו"ר והמנכ"ל בפועל של שיכון ובינוי - אמר בסוף השבוע בשיחת ועידה לאחר פרסום התוצאות לרבעון השני, כי החברה מתכננת לגרום לערך שגלום בפעילות האנרגיה, שרשומה במאזנה בשווי של 900 מיליון שקל, להיות ברור יותר. הצפת הערך עשויה להיעשות דרך שיערוך פרויקטים - מהלך ששיכון ובינוי נמנעה ממנו עד כה בכל הקשור לפעילות הנדל"ן והזכיינות שלה; או הכנסת שותף בהנפקה (פרטית או ציבורית). 

היתרונות והחסרונות של הנפקה ציבורית ברורים - חברות כמו אנרג'יקס ואנלייט נסחרות לפי מכפילים נדיבים. מנגד, בשיכון ובינוי לא מתלהבים מיצירת פירמידה של חברות.
גם שאלת העיתוי משמעותית. שיכון ובינוי ושותפתה אדלטק (45%) עדיין לא השלימו את רכישתה של תחנת הכוח של חברת החשמל ברמת חובב תמורת 4.26 מיליארד שקל. בנוסף, פרויקט האגירה השאובה בגלבוע רק החל לפעול במאי, ושיכון ובינוי מקיימת שיחות על רכישת חלקן של שותפותיה בפרויקט - אלקטרה (25.5%) וקרן Infrared (כ–49%).
שיכון ובינוי שכרה את שירותיהם של בכירים לשעבר ב–Nexthera , אחת מחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות בעולם הנסחרת בשווי של 136 מיליארד דולר, לאתר השקעות באנרגיה פוטו־וולטאית ובאגירת אנרגיה בארה"ב, ועשויה לדווח בשבועות הקרובים על עסקות בתחום.
אחד הפרויקטים המובילים של שיכון ובינוי בתחום האנרגיה הוא פרויקט אגירה שאובה בגלבוע, שייצר תזרים מפעילות שוטפת (FFO) של 6.5 מיליון שקל (חלקה של שיכון ובינוי) במאי־יוני 2020 על בסיס מכפיל 20 על התזרים הצפוי ב–2020 וחוב של 1.5 מיליארד שקל לפרויקט כולו. לפי תחשיב זה, עשוי שווי חלקה של שיכון ובינוי בפרויקט להגיע ל–375 מיליון שקל.
הפרויקט התרמו־סולארי באשלים צפוי לייצר ערך לשיכון ובינוי, שמחזיקה ב–50% ממנו רק לאחר שיתגבר על התקלות הטכניות - כך שחלקה של שיכון ובינוי בתזרים השוטף מהפרויקט הצטמצם ל–22 מיליון שקל בלבד. הפרויקט, שנושא על גבו חוב פיננסי של 2.7 מיליארד שקל, הסב לה הפסד של 19 מיליון שקל בינואר־יוני 2020.
 
דה מרקר | יורם גביזון | 30.8.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy