פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
פיצוץ בצינור הגז הערבי גרם להפסקת חשמל ברחבי סוריה
04/09/2020 13:15

סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה כי החשמל החל לשוב בהדרגה למחוזות. שר הנפט טען כי ככל הנראה מדובר בטרור. השליח האמריקאי לענייני סוריה אמר כי נראה שדאע"ש עומד מאחורי המתקפה

 פיצוץ שהתרחש הלילה (שני) בצינור הגז הערבי גרם להפסקת חשמל ברחבי סוריה. לטענת שר האנרגיה של סוריה, סימנים ראשוניים מצביעים על כך שהפיצוץ נגרם כתוצאה ממתקפה. בתיעוד ששודר בערוץ הטלוויזיה אל-איחבריה, ניתן היה לראות שרפה גדולה במקום. 

לטענת פקידים בממשלה ששוחחו עם הטלוויזיה הממלכתית, הפיצוץ אירע צפון-מערבית לבירה דמשק. "אינדיקציות ראשוניות מראות כי היתה זו מתקפת טרור", אמר עלי גאנם, שר הנפט ומשאבים מינרלים, לערוץ אל-איחבריה. גאנם ציין כי צינור הגז מזין תחנות כוח שנמצאות בדרום המדינה. לטענתו, צוותים טכניים נמצאים בשטח על מנת לטפל בנושא. 
שר החשמל של סוריה, מוחמד זוהיר אל-חרבוטלי, אמר כי הפיצוץ שהתרחש בפאתי דמשק גרם לירידה בלחץ בתחנת הכוח בדיר עלי, דבר שהוביל להפסקות החשמל. דבריו של אל-חרבוטלי צוטטו בסוכנות הידיעות הממלכתית SANA. השר טען כי החשמל החל לשוב באופן הדרגתי למחוזות המדינה.
ב-2013, במהלך מלחמת האזרחים במדינה, התרחשה הפסקת חשמל גדולה לאחר שמורדים הפציצו את צינור הגז. אורכו של הצינור הוא כ-1,200 קילומטרים והוא מספק דלק ממצרים לסוריה, לבנון וירדן. לדברי אל-חרבוטלי, מדובר בפעם השישית שבה התרחש פיצוץ בחלק זה של הצינור.
השליח המיוחד של ארה"ב לענייני סוריה, ג'יימס ג'פרי, אמר כי מדינתו עוקבת אחר נסיבות פיצוץ צינור הגז וכי נראה כי יש לפעולה עקבות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש). "אנחנו עדיין בוחנים את הנושא. אך זה כמעט בוודאות פעולה שנעשתה על ידי דאע"ש", אמר ג'פרי לכתבים בז'נבה עם פתיחת שיחות ועדת החוקה הסורית בתיווך האו"ם. 
 
הארץ | רויטרס | ובלומברג | 25.8.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy