פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
היועץ לשעבר של שטייניץ מונה לבכיר בנתג"ז
21/09/2020 15:35

דרור כהן, עד לפני כחצי שנה יועץ לשר האנרגיה, הממונה על החברה הממשלתית, מונה למזכיר זמני. נתג"ז: "הוא עבר צינון פנימי באישור יועמ"ש המשרד"

"חבר מאשר חבר" בחברה ממשלתית: חברת נתיבי גז לישראל (נתג"ז) מינתה באחרונה לתפקיד ממלא מקום מזכיר החברה את דרור כהן, יועצו לשעבר של שר האנרגיה יובל שטייניץ, הממונה על נתג"ז. המינוי התבצע כחצי שנה בלבד לאחר שכהן סיים את עבודתו עם שטייניץ, ובחברה מסבירים כי הוא עבר "צינון פנימי" בעת כהונתו בלשכה. המינוי אושר בדירקטוריון נתג"ז בראשות מקורב אחר של שטייניץ, יו"ר החברה איתן פדן. זה מונה לתפקיד בידי השר, וממתין כעת להכרעת שטייניץ אם כהונתו תוארך בסוף השנה או שיימצא לו מחליף.

אף שמדובר במילוי מקום זמני למזכירת החברה, שיצאה לחופשת לידה, המינוי מעורר סערת רוחות בחברה ובקרב גורמים במערכת הציבורית, שנחשפו אל מאחורי הקלעים של מינוי פעיל ליכוד לתפקיד בכיר - אדם בעל זיקה ברורה לשר וללא ניסיון ניהולי. לדברי גורמים, נתג"ז ערכה הליך פנימי לבחירת מחליף, אולם לאחר שנבחרה עובדת מתוך החברה והחלה בחפיפה, נמסר לה כי ההעסקה תהיה בחוזה חיצוני דרך חברת כוח אדם, ולכן החליטה לוותר על התפקיד. "ככה הם כנראה 'הבריחו' אותה, ולאחר מכן, במקום לפנות למתמודדים אחריה בתור, הוצנח לשם דרור כהן ללא התנאים הנדרשים לתפקיד", אומר אחד הגורמים. "הסביבה של שטייניץ בוחשת שם בהכל, כולל במינוי הזה".
 
כהן (34) הוא בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני במשפטים, אך עדיין לא הוסמך לעורך דין - ניסיון שלרוב דרוש למזכיר חברה. לפני שייעץ לשטייניץ היה יועצו של השר לשעבר דני דנון. בעבר הוזכר שמו של כהן ברשימת "צעירי הליכוד המבטיחים ביותר". 
 
כלכליסט | עמיר קורץ | 13.9.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy