פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
ישראל ולבנון יכנסו למשא ומתן על הגבול הימי בתיווך אמריקאי
06/10/2020 11:01

ישראל ולבנון הגיעו להסכמה לקיום משא ומתן בגבול הימי שלהן, לאחר מבוי סתום של שנים, כך אישר ביום שישי דוברו של שר האנרגיה, יובל שטייניץ. השיחות צפויות להתחיל באמצע אוקטובר, לאחר חופשת סוכות, בנאקורה, עיר בדרום לבנון ליד ראש הנקרה, שם ממוקם מטה כוח הביניים של האו"ם בלבנון.

נציג אמריקאי בכיר, עוזר שר החוץ לענייני המזרח הקרוב דייוויד שנקר, יהיה נוכח בשיחות יחד עם נציגים של האו"ם. שנקר, שביקר בשבוע שעבר בישראל, היה מעורב בהעלאת הנושא בירושלים וביירות, כאשר שטייניץ מייצג את ישראל. במחלוקת למי יש את הזכויות לקדוח גז טבעי. בצד הלבנוני היו מעורבים יו"ר הפרלמנט נבי ברי ופקידים בלשכת הנשיא מישל עון. שנקר הציג בפני שטייניץ ושר החוץ גבי אשכנזי הסכמה מעודכנת לפתיחת סבב שיחות חדש בשבוע שעבר. במקום שארה"ב וגם האו"ם יתווכו, כפי שביקשה לבנון במקור, ההסכם הנוכחי הוא כי ארה"ב תתווך והאו"ם ישמש כמשקיף.

הסכסוך בין לבנון לישראל, שהחל לפני למעלה מעשור, כולל 860 קמ"ר. בים התיכון. ישראל הסכימה לפצל את השטח 58:42 לטובת לבנון, שרוצה להתחיל לקדוח לגז בהקדם האפשרי בכדי לסייע לחלץ את עצמה מהמשבר הכלכלי המתמשך שלה. חיזבאללה, שהוא חלק מממשלת לבנון, הפריע שוב ושוב לפתיחת שיחות עם ישראל. ירושלים התנגדה גם לתיווך של האו"ם למשא ומתן.
 
ג'רוסלם פוסט | Lahav Arkov | 26/9/20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy