פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
הוט נכנסת לשותפות עם חברת החשמל, סלקום וקרן תש"י במיזם הסיבים IBC
06/10/2020 11:14

תרכוש 23% ממניות המיזם המנוהל בידי אמיר לוי לפי שווי של 800 מיליון שקל; על IBC מוטלת חובה לפרוס 40% מהמדינה בתוך עשור, אך החברה צופה שתגיע ליעד זה בתוך שנתיים וחצי; אתמול אושר בממשלה מתווה הסיבים המסיר מעל בזק את חובת הפריסה הכלל ארצית בכפוף למגבלות, כך שהחברה צפויה לחדש את הפריסה בקרוב

הוט תרכוש 23% ממניות מיזם הסיבים IBC המנוהל בידי אמיר לוי לפי שווי של 800 מיליון שקל. סלקום תחזיק ב-30% מהמניות - הוט, קרן תש"י וחברת החשמל יחזיקו יחד 70%. הוט תהיה לא רק שותפה אלא גם לקוח מרכזי של המיזם.

IBC הוקמה ב-2013 במטרה לפרוס תשתית סיבים אופטיים, המספקים מהירות של 1,000 מגה, על גבי רשת חברת החשמל. המיזם לא הצליח להתרומם בשנותיו הראשונות ונקלע לבעיות כספיות ובשנה שעברה נרכש על ידי סלקום וקרן תש"י, כאשר 30% נותרו בידי חברת החשמל.
 
על IBC מוטלת חובה לפרוס 40% מהמדינה בתוך עשור, אך החברה צופה שתגיע ליעד זה בתוך שנתיים וחצי. IBC היא למעשה חברת תשתית סיטונאית ולא מספקת שירותים ישירות לצרכן, אלא דרך ספקיות האינטרנט, הגדולה שבהן היא סלקום עצמה. עד עתה פרסה החברה סיבים לכ-430 אלף משקי בית. חברה נוספת הפורסת סיבים היא פרטנר, עליה לא חלות מגבלות פריסה, שהגיעה לכ-675 אלף בתי אב. עם זאת, כמות המנויים המחוברים ומשלמים נמוכה ועומדת על כ-150 אלף בלבד.
 
החברה השלישית שפורסת סיבים היא בזק, שפרסה באופן חלקי כ-60% מישראל. עם זאת, החברה טרם ביצעה חיבור ממשי של הבניינים לתשתית, לאור חוסר כדאיות כלכלית בדרישת משרד התקשורת לפרוס בכל הארץ.  
 
אתמול אושר בממשלה מתווה הסיבים המסיר מעל בזק את חובת הפריסה הכלל ארצית בכפוף למגבלות, כך שהחברה צפויה לחדש את הפריסה בקרוב. HOT היא למעשה החברה היחידה שטרם נכנסה לתחום הסיבים, כאשר אם ותיכנס היא מחויבת לפחות ל-30% פריסה.
 
כלכליסט | גולן חזני ואביאור אבו | 14.9.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy