פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
השמש והרוח נושפות בעורפה: אורמת זקוקה לחידוש מקורות האנרגיה שלה
06/10/2020 11:18

חברת האנרגיה הירוקה שמתמקדת בקידוחים גיאותרמיים נחלשה השנה ב־22%, בעוד המתחרות שלה בת"א, אנרג'יקס ואנלייט, זינקו ב־32% וב־42% בהתאמה; הסיבה: ייצור חשמל מאנרגיה סולארית ואנרגיית רוח זול בהרבה; למזלה של אורמת, נכסיה מבטיחים הכנסות ורווחיות גבוהות בשנים הבאות, ואפשרות לבחון בסבלנות לאן נושבת הרוח

שנת 2020, חרף משבר הקורונה, האירה את פניה למרבית מניות האנרגיה המתחדשת, אלה של חברות המתמקדות בייצור חשמל באמצעות אנרגיה סולארית או טורבינות רוח או טכנולוגיה לשיפור ייצור זה. כך, לדוגמה, החברה הישראלית המובילה בתחום - סולאראדג' (SolarEdge) - שנסחרת בבורסת נאסד"ק בארה"ב, יותר מהכפילה את שווייה מתחילת השנה לשווי שוק של 11.6 מיליארד דולר.

סולאראדג' הציגה צמיחה מרשימה בהכנסות וברווחיות, והיא דוהרת על ההתרחבות העולמית של שימוש באנרגיה סולארית. גם מניות אנרג'יקס ואנלייט, שנסחרות בתל אביב ופועלות בתחום האנרגיה הסולארית, זינקו ב־32% וב־42% מתחילת השנה בהתאמה, והן ממשיכות בעלייה החדה במחיר המניות בשנים האחרונות.
 
מנגד, מניית אורמת הוותיקה, שנוסדה ב־1965, מתבססת על ייצור חשמל בטכנולוגיה גיאותרמית, נסחרה בפברואר השנה בשווי שיא של 86 דולר, אך איבדה 22% משווייה מתחילת השנה, זאת חרף היציבות היחסית ברווחיות שלה. וכך, אורמת, שאנרג'יקס ואנלייט שואפות ליטול ממנה את הבכורה, או לפחות להשתוות אליה, נראית כאילו היא נמצאת מאחורי השיא. זאת בעיקר אם לא תמציא את עצמה מחדש, כפי שאכן עשתה בעבר, אך בבעלות שונה.
 
כלכליסט | אור טל טנא | 1.10.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy