פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
נחתם: קרן ארבל תבצע השקעה הונית של 450 מיליון שקל בדלק ישראל
06/10/2020 11:21

תעביר לקבוצת דלק 450 מיליון שקל ותקבל בתמורה 20% ממניות דלק ישראל, בנוסף ל-45 מיליון שקל לשנה מדיבידנדים במשך חמש שנים; הקרן תצרף לעסקה את הפניקס, מיטב דש ואיילון; עתה יתאפשר לדלק לפרוע חוב של 342 מיליון שקל לבנקים

עיסקת דלק ישראל נחתמה לפני דקות אחדות: קרן ארבל תעביר לקבוצת דלק 450 מיליון שקל ותקבל 20% ממניות דלק ישראל. מוקדם יותר היום פורסם בכלכליסט כי קרן ארבל קרובה מאד לחתימה על עסקת ההשקעה בדלק ישראל מול קבוצת דלק. לכלכליסט נודע עוד קודם כי הקרן מחליפה טיוטות אחרונות מול קבוצת דלק במאמץ לחתום כבר היום על ההסכם או לכל המאוחר בערב יום כיפור. ואכן, נחתם היום ההסכם.

במסגרת ההסכם, תעניק ארבל שהוקמה בידי אמיר הסל (מנהל ההשקעות של הראל לשעבר), גבי לב ודייב גל הלוואה של 450 מיליון שקל לחמש שנים לדלק, בסיומן תקבל 20% לפחות ממניות דלק ישראל. ארבל תצרף לעסקה את הפניקס, מיטב דש ואיילון. העסקה תאפשר לדלק לפרוע חוב של 342 מיליון שקל לבנקים. 
 
להב אל.אר שבשליטת אבי לוי ואלי להב, שהתמודדה עם ארבל על העסקה, יחד עם רמי לוי, "התקררה" מעט לאור הזגזוגים של רמי לוי בשל לחץ כבד שהופעל עליו מהמגזר החרדי לא לבצע את העיסקה. להב מנסה להתמודד על העסקה עם שותפים אחרים, אבל הסיכוי שלה איננו גבוה, שכן בדלק נחושים לחתום עוד לפני יום הכיפורים, כלומר עד יום ראשון. 
 
תשובה חייב לסגור את העסקה עד סוף החודש כדי להעביר לבנקים הנושים של דלק 342 מיליון שקל ולשחרר משיעבוד לטובת מחזיקי האג"ח של דלק 40% ממניות החברה-הבת דלק קידוחים.  
 
כלכליסט | גולן חזני | 25.9.20
 
ארבל תעמיד לדלק (המנוהלת בידי עידן ולס) בעיסקה מורכבת, סכום של 450 מיליון שקל במין הלוואה המירה למניות (השקעה הונית). ההלוואה תניב לה על פי מתווה העסקה 45 מיליון שקל דיבידנדים מדי שנה מדלק ישראל, תשואה של 10% לחמש שנים בתוספת של 20% ממניות דלק ישראל בסיום חמש השנים. בהסכם נקבע מנגנון להחזר ההלוואה בתופם התקופה, בתוספת תשואה של 5% בשנה. המנגנון עלול להשאיר את תשובה עם אחזקות נמוכות, במקרה ששווייה של דלק ישראל לא יגדל דרמטית. ארבל תקבל זכות למינוי שלושה דירקטורים בחברה ביניהם ברק משרקי, סמנכ"ל הכספים של דלק, ותמנה את המנכ"ל, כלומר תשאיר את בועז צ'צ'יק בתפקידו בשלב ראשון לפחות. ארבל מצויה בשלבי גיוס של מיליארד שקל לקרן שניה ומנוהלת בידי הסל, גבי לב ו-ורד קרין. 
 
עורכי הדין ליאור פורת וירון אלכאוי ממשרד גורניצקי ייצגו את דלק בעסקה. את קרן ארבל ייצג אברהמי וול זוהר ליס ואדר זיו מפישר בכר חן.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy