פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
מקורבו של שטייניץ אולץ להתפטר מתפקיד בנתג"ז
25/10/2020 19:37

שות החברות דרשה מנתג"ז לקיים ישיבת דירקטוריון דחופה לדון ב"אי הסדרים שנפלו במינויו של דרור כהן", כפי שנחשפו בכלכליסט. כהן התפטר, והישיבה בוטלה דרור כהן, מקורבו ויועצו לשעבר של שר האנרגיה יובל שטייניץ – שמונה בהליך בעייתי לממלא מקום מזכירת החברה הממשלתית נתג"ז – מתפטר מתפקידו.

ההתפטרות מגיעה בלחץ רשות החברות הממשלתיות בראשות ינקי קווינט, שניהלה בשבועות האחרונים תכתובות חריפות עם הנהלת נתג"ז בעקבות הפרסום בכלכליסט על פגמים בהליך המינוי. הרשות נתנה לנתג"ז הוראה לקיים תוך שבעה ימים (שהסתיימו אתמול) "ישיבת דירקטוריון מיוחדת" לדון ב"אי הסדרים שנפלו במינויו של דרור כהן".

מינויו של כהן עורר הדים בחברה ומחוצה לה בשל ההחלטה למנות לתפקיד הבכיר פעיל ליכוד, בעל זיקה ברורה לשר שטייניץ האחראי על נתג"ז וללא ניסיון ניהולי, וזאת בניגוד לנהלי החברה עצמה. 
 
במכתב ששלחה רשות החברות ליו"ר נתג"ז איתן פדן ביום שלישי שעבר נכתב שעל הדירקטוריון להחליט על "אי הארכת המינוי מעבר ל־20.10 לאור הפגמים המהותיים שנפלו במינויו לממלא מקום מזכירת החברה". הרשות דחתה את כל הסברי החברה וכתבה: "לאחר שמיעת עמדתכם ובהיעדר הסבר מספק אודות אי הסדרים במינויו של ממלא מקום מזכירת החברה, עולה כי מינויו של דרור כהן לתפקיד נעשה שלא בהתאם לנוהל החברה".
 
כלכליסט | אמיר קורץ | 21.10.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy