פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
"בשבועות הקרובים נוכל להודיע על התחברות בפרויקט הסולארי בתמנע"
12/11/2020 17:52

כך לדברי אילון ויניש, מנכ"ל EDF אנרגיות מתחדשות ישראל, שרואיין ע"י איתן פרנס, מנכ"ל ומייסד איגוד החברות לאנרגיה מתחדשת בוועידת כלכלה חדשה נטולת פחמן של כלכליסט; לדבריו, "זהו הפרויקט הכי גדול שהמדינה הוציאה כמכרז על קרקע - אלף דונמים. המתקן הסולארי מייצר שישים מגה וואט, ויש בו מעל 150 אלף פאנלים סולאריים"

 "הפרויקט בתמנע הוא ללא ספק פרויקט מרשים, זהו הפרויקט הכי גדול שהמדינה הוציאה כמכרז על קרקע עוד ב-2016. אלה אלף דונמים במדבר ליד שמורת הטבע של תמנע שהמדינה הוציאה כמכרז לבנות מתקן סולארי קרקעי.  

"הוא מייצר שישים מגה וואט, ולקח לנו שנה ומשהו להקים את המתקן עם מעל 150 אלף פאנלים סולאריים – ובקרוב גם נוכל להודיע על התחברות", כך ציין אילון ויניש. מנכ"ל EDF אנרגיות מתחלפות ישראל בכנס "חדשנות לכלכלה נטולת פחמן" של כלכליסט. ויניש עצמו רואיין על ידי איתן פרנס, מנכ"ל ומייסד איגוד החברות לאנרגיה מתחדשת.
 
לדברי פרנס: "מדובר בפרויקט במדבר אך המקום גם קיים כדי להגן על ערכי הטבע". עוד הוסיף ויניש: " נושא איכות הסביבה והטבע נלקח בחשבון כבר בתוכנית הבנייה. התוכנית נסגרה מול הוועדה לתשתיות לאומיות והמדינה הציגה דרישות רבות כדי שנגן על בעלי החיים ועל הצומח. אפילו זרעי צמחים בחול נשמרו על ידנו בנפרד והוחזרו אל הקרקע עם תום הבנייה, כדי שמיני הצומח הנדירים של האזור יוכלו לשוב ולפרוח. לקחנו זאת בחשבון והפרויקט פורץ דרך הן טכנולוגית והן סביבתית".
 
כלכליסט | תומר הדר | 8.11.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy