פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
תחנת הכוח באר טוביה בוחנת הנפקה בשווי 2 מיליארד שקל
12/11/2020 18:16

בעלי המניות החליטו לנצל את הגאות בתחום האנרגיה המתחדשת ולקחת את IPM לאחוזת בית. דירקטוריון החברה צפוי להכריע בנושא בימים הקרובים. חלק מבעלי המניות הקיימים צפויים למכור מאחזקותיהם בהנפקה. התחנה אמורה להתחיל לפעול מחר

דירקטוריון חברת תחנת הכוח IPM שבבאר טוביה צפוי להחליט בימים הקרובים על הנפקת התחנה לפי שווי של 2 מיליארד שקל. ל"כלכליסט" נודע כי הנושא עלה בין בעלי המניות של התחנה בשבועות האחרונים, זאת לאור הגאות בתחום האנרגיה המתחדשת בבורסה. שתי תחנות כוח גדולות אחרות - דוראד ודליה אנרגיה - נערכות כבר להנפקה בשווי של 4 מיליארד שקל כל אחת. עוד נודע ל"כלכליסט" כי מחר התחנה אמורה להתחיל לפעול לראשונה מאז הוקמה.  

התחנה תספק 3.5% מצריכת החשמל של המשק, שהם כ־450 מגה־ואט. נוחי דנקנר, שרי אריסון, אברהם נניקשווילי ועוד כמה מאנשי העסקים הבולטים במשק היו מעורבים בעבר בקידום הפרויקט, וגם כיום נמצאים שם שמות בולטים כמו מוטי בן־משה, יצחק מירילשוילי (בנו של המיליארדר מיכאל מירילשוילי), קרן נוי, לאומי פרטנרס ומשקיעים פרטיים קטנים שהיו בקבוצת היזמים המקורית. בהנפקה צפויים חלק מבעלי המניות למכור מאחזקותיהם, במלואן או בחלקן.
יזמי התחנה היו משה טרי, לשעבר יו"ר רשות ני"ע, מוטי פרידמן, לשעבר יו"ר חברת החשמל, ואברהם נניקשוילי. בהקמת התחנה, שהחלה ב־2018, הושקעו 2 מיליארד שקל והיא צפויה לפעול בהספק של 451-430 מגה־ואט, כאשר המדינה התחייבה לשלם לבעלי התחנה תשלום קבוע לכל אורך חיי הפרויקט (20 שנה) כנגד העמדת זמינות של 85% מכושר ייצור החשמל של התחנה, כך שהיא צפויה להניב הכנסות שנתיות של 750 מיליון שקל ושיעור תשואה פנימית (IRR) של מעל 16%, לפני מס. את יתרת החשמל (15%) תמכור IPM לצרכנים פרטיים באמצעות רשת החשמל.
 
כלכליסט | גולן חזני | 4.11.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy