פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
אנרגיה מתחדשת - אבל יקרה: סימן השאלה שעדיין מרחף ליד השמש
24/11/2020 18:15

מדור חדש על החלטות ואירועים משמעותיים מהעשור שעבר - ואיך הם נראים כיום ■ והפעם הידיעה על דחייה נוספת בפרויקט בפרויקט הדגל של האנרגיה הסולארית במדינה באשלים

השבוע לפני עשר שנים, תחת הכותרת "אולי בפעם האחרונה", בישרה ידיעה ב-TheMarker על דחייה נוספת, של חודש וחצי, במועד הגשת אחת משתי הצעות המכרז בפרויקט התרמו־הסולארי הגדול באשלים. היו אלה הימים הראשונים של תעשיית האנרגיה הסולארית בישראל, והמיזם הגדול בארץ לייצור אנרגיה סולארית היה אמור להיות ספינת הדגל שתצעיד את ענף האנרגיות המתחדשות קדימה. אלא שעבר הרבה זמן עד שהחל לזרום חשמל לרשת – רק לפני כשנה וחצי – ויש כאלה הסבורים שבשל המחיר הגבוה של הפרויקטים הגרנדיוזיים, היה עדיף שאלה לא היו קמים כלל.

פרויקט התרמו־סולארי באשלים נחלק לשני מקטעים: A ו-B. בשניהם היו לפני עשור רק קבוצה אחת שהתמודדה על המכרז, ולמרות זאת המדינה החליטה להמשיך בו. במקטע A, שאליו התייחסה כותרת הידיעה, התמודדו חברת שיכון ובינוי (-0.5% 1604) יחד עם סימנס, שאותה החליפה מאוחר יותר ענקית האנרגיות המתחדשות הספרדית אבנגואה. אלא שב-2015 החברה הספרדית פשטה רגל והפרויקט כולו נקלע לקשיי מימון.
 
דה מרקר | שוקי שדה | 19.11.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy