פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
כהונתו של יפתח רון טל כיו"ר חברת החשמל הוארכה לעוד שנתיים
24/11/2020 18:20

רשות החברות הממשלתיות אישרה את המהלך. בכך יהפוך רון טל, שהחל לשמש כיו"ר החברה בסוף 2010, לאחד מיושבי ראש הדירקטוריונים הוותיקים בישראל. מי שעוד אושר לתפקיד דירקטור בחברה הוא מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר

רשות החברות הממשלתיות אישרה את המשך כהונתו של יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, לעוד כשנתיים. בכך הוארכה הקדנציה של רון טל בחברה לסוף 2022, מה שיהפוך אותו לאחד מיושבי ראש הדירקטוריונים הוותיקים בישראל.

רון טל החל לשמש כיו"ר החברה בסוף 2010, והוא ליווה את החברה דרך משבר הגז המצרי, פיתוח מאגרי הגז והרפורמה ההיסטורית בחברה. למעשה רון טל, כמו לא מעט מראשי הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות, קיבל הארכה מלאכותית בתחילת השנה עליה הייתה חתומה רשות החברות, זאת בשל רצף של שלוש מערכות בחירות ששיתק את יכולת המינויים בחברות. וכך יצא שלא רק כהונתו של רון טל הוארכה, אלא גם כהונתה של יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור או יו"ר נמלי ישראל עוזי יצחקי. כלכליסט חשף לפני מספר שבועות שרון טל היה מועמד לתפקיד יו"ר שופרסל, ואולי היה בדרך לתפקיד, אולם לפני כחודש אישרו שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר שאחראי על החברות הממשלתיות דודי אמסלם את הארכת כהונתו בחברת החשמל, ובכך נסללה הדרך להמשך הכהונה שלו שם.
 
רשות החברות אישרה כאמור את הארכת כהונתו של רון טל שישלים שלוש שנות קדנציה מעבר לשנת ההארכה שקיבל כאמור בתחילת 2020. מי שעוד אושר לתפקיד דירקטור בחברה הוא מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, בעברו מנכ"ל משרד הדתות ומנכ"ל קק"ל. מועמדות נוספת לתפקיד דירקטור שטרם נידונה היא של זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי לשעבר שכיהן גם כראש עיריית רעננה.
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 19.11.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy