פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
המדינה מקדמת תוכנית להקמת נמל דלק בחיפה, העירייה וארגוני סביבה מתנגדים
24/11/2020 18:39

בוועדה לתשתיות לאומיות דנו בתוכניות להרחבת והסדרת הפעילויות בנמל חיפה. בעירייה ובארגוני סביבה טוענים כי הדבר נעשה בניגוד לתוכנית הממשלה וללא בחינת הסיכונים באזור

 חברת נמלי ישראל החלה לקדם תוכנית להקמת נמל דלק חדש בתוך נמל חיפה, זאת, על מנת שיחליף את הנמל הישן הסובל מבעיות תחזוקה. ארגוני סביבה ועיריית חיפה מתנגדים למהלך בטענה שהדבר יגביר סיכונים סביבתיים באזור המפרץ. מנגד, בחברה טוענים כי מדובר בתוכנית חשובה הנועדה להחליף רציף דלק ישן "שאינו עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של הבטיחות".

נמל הדלק אמור לקלוט בין השאר תזקיקי דלק (תוצרים תעשיתיים של הדלק) ולספק אותם למגזרי התחבורה והתעשייה. ההחלטה על קידום התוכנית תלויה בין השאר גם בהחלטות ועדת מנכ"לים לבחינת עתיד פעילות התעשייה בחיפה, שאמורה להגיש לממשלה את מסקנותיה בתוך חודשיים וחצי.
המהלך לקידום התוכנית מתבצע באמצעות הוועדה לתשתיות לאומיות. הוועדה התכנסה בשבוע שעבר לדיון ראשוני בשתי תוכניות תשתית לאומיות של הרחבת והסדרת הפעילות בנמל חיפה, שאותן הגישה חברת נמלי ישראל. אחת התוכניות היא הקמת נמל דלק חדש ברציף הקרוב למוצא נחל קישון, במקום הנמל הישן. תוכנית נוספת היא הסדרת פעילות המסוף לקליטת כימיקלים.
 
הארץ | צפריר רינת | 16.11.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy