פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
בסיס חיל האוויר רמון צורך 90% מהחשמל הדרוש לו מפאנלים סולאריים
15/12/2020 11:49

שדה סולארי שנפרס בבסיס רמון של חיל האוויר מצליח לספק כמעט את כל צריכת החשמל של המחנה ● מעבר לשיקולים הסביבתיים, עומד מאחורי היוזמה המתרחבת גם הרצון בעצמאות מחברת החשמל ● בתוך מספר שנים ההשקעה תתחיל להניב לצבא רווחים נאים ● אז אם הכל טוב, למה לא כל הגגות בצה"ל מכוסים בלוחות סולאריים?

 הבאים בשעריו של בסיס רמון (כנף 25), אחד הבסיסים הגדולים של חיל האוויר, שממוקם ליד מצפה רמון, לא יכולים להחמיץ את המראה: כ-16 אלף לוחות פוטו-וולטאיים, המונחים בשטח המחנה הצבאי, מבהיקים בשמש ומתרגמים את האנרגיה שלה לחשמל נקי.

השדה הסולארי הצבאי הראשון מייצר כ-5 מגה ואט, ולמעשה, מספק כמעט את כל צריכת החשמל של הבסיס. "כמובן, שבלילה או כשיש מזג אוויר מעונן אנחנו צריכים להסתמך על האספקה של חברת החשמל", אומר רס"ן רון, מהנדס שעומד בראש פרויקט "כחול בונה ירוק" של חיל האוויר, "אבל כשמקזזים את הכמות שאנחנו מייצרים יוצא שהבסיס מייצר כ-95-90 אחוז מכלל החשמל שהוא צורך". זה אמנם קורה באיחור, כמו בכל המשק, אבל מתברר שהטרנד החם של האנרגיה הסולארית לא פוסח גם על צה"ל. השדה הסולארי ברמון הוא פרויקט החלוץ הקרקעי; עכשיו הפנים מופנים לעבר הגגות. בצה"ל יש המון גגות, ואפשר להפיק מהם שפע של חשמל נקי.
כרגע תוכניות העבודה של חיל האוויר מדברות על 20 מגה ואט שיופקו מפאנלים סולאריים על הגגות. חלק מהמיזמים כבר נמצאים בביצוע, וחלקם בשלב התכנון והתקצוב. לפי החישובים של רס"ן רון ואנשיו, אחרי שבע שנים של ייצור חשמל – ההשקעה תחזיר את עצמה, וב-13 השנים הבאות המערכות הסולאריות יניבו לחיל האוויר רווח נקי.
 
זמן ישראל | אביב לביא | 13.11.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy