פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
מייסד נופר אנרגיה עופר ינאי נהפך למיליארדר
15/12/2020 12:05

נופר, הפועלת בתחום האנרגיה הסולארית, משלימה הנפקה לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל, לאחר גיוס של כ–600 מיליון שקל ■ קרן נוי רשמה תשואה של 100% בשלושה חודשים

תשע שנים אחרי שהוקמה, נופר אנרגיה צפויה להשלים הנפקה ראשונית בבורסה (IPO) בשבוע הבא, לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל לאחר הכסף. השלמת ההנפקה היא הישג עצום למייסד החברה, עופר ינאי, שבגיל 45 צפוי להפוך למיליארדר. מניותיו בנופר (37%) שוות כעת כמיליארד שקל.

נופר היא חברת אנרגיה המתחדשת, מהתחומים הלוהטים בבורסה, ובין היתר מחזיקה בשדות סולאריים. כעת היא תיהפך לחברת האנרגיה הירוקה השלישית בגודלה בבורסה, מבחינת שווי שוק, אחרי אנרג'יקס (6.4 מיליארד שקל) ואנלייט (5.4 מיליארד שקל). בשלב ההנפקה המוסדי, הבטיחה החברה גיוס של 600 מיליון שקל לפי שווי של 2 מיליארד שקל לפני הכסף. הגיוס בוצע לצורך הרחבת פעילותה בישראל ובאירופה.
 
ינאי, חובש כיפה סרוגה, גדל ביבנה במשפחה מרובת ילדים. מקורביו מספרים כי כבר בשנות בית הספר הוא היה תלמיד מצטיין וקפץ כיתה. בהמשך הוא למד בישיבת בני עקיבא נחלים ובישיבת הר עציון, שירת בחיל השריון ולמד באוניברסיטה העברית בירושלים לתואר משולב של פיזיקה, מתמטיקה ומדעי מחשב כחלק מתוכנית המצטיינים אמירים. לאחר מכן פנה להיי־טק ועבד בחברת NDS, העוסקת במערכות הצפנה לשוק הטלוויזיה. השלב הבא היה ייסוד של סטארט־אפ עם פעילות דומה לזו של חברת ההסעדה תן ביס, שכנראה הקדים את זמנו. הוא זכה ב–70 אלף שקל בשעשועון הטלוויזיוני "אחד נגד מאה", והמשיך ללימודי תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. בתום לימודיו עבד במשך כשנה בחברות המתקינות פאנלים סולאריים, וב–2011 פנה לדרך עצמאית והקים את נופר אנרגיה.
 
דה מרקר | מיכאל רוכוורגר | 8.12.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy