פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
הוועדה המחוזית סירבה לאשר הקמת 2 תחנות כוח בדרום
03/01/2021 10:25

ועדת התכנון בדרום בלמה את התוכניות של OPC בשליטת עידן עופר במישור רותם ודוראד באשקלון, למרות שקיבלו בעבר אור ירוק. הסיבה: תחנות המרוחקות מהמרכז מחייבות הקמת קווי הובלת חשמל שיטילו מגבלות קרינה ופגיעה נופית על שטחי ענק

 הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום סירבה לאשר את קידום התוכניות לבניית שתי תחנות כוח חדשות בדרום, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בתחנת כוח שנייה בסמוך לזו הקיימת במישור רותם עבור חברת OPC שבשליטת עידן עופר, ובתחנה שנייה בסמוך לזו הקיימת באשקלון עבור חברת דוראד.

בקיץ אישרו מוסדות התכנון את הקמת שתי התחנות (תוספת של כ־530 מגה וואט ל־OPC ותוספת של כ־650 מגה וואט לדוראד), ובתחילת נובמבר אישורי ההקמה עברו כהחלטת ממשלה במסגרת התוכנית הממשלתית לייצור של לפחות 30% חשמל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2030, במקביל לביטול או דחיה של הקמת תחנות כוח "קונבנציונאליות".
 
אולם, חברי ועדת התכנון סירבו בישיבה לפני מספר ימים לאשר את הקמת תחנות הכוח, בעיקר משיקולי סביבה ורצון להימנע ממתיחת קווי הולכת חשמל לאורך מאות ק"מ בדרום. "לאור המדיניות העדכנית של המועצה הארצית, ביוזמת משרד האנרגיה, אשר החליטה להגדיל משמעותית את היקף ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות, שרובו בייצור סולארי במחוז דרום, הוועדה סבורה כי נכון להעדיף ולייעד את קיבולת ההולכה הקיימת והמתוכננת במחוז דרום להולכת החשמל שייוצר מאנרגיות מתחדשות, ולעצור את הוספת ייצור חשמל באמצעות תחנות כוח פוסיליות (מגז טבעי - ל"ג)", נכתב בהחלטה.
 
בוועדה מספרים את מה שמשרדי הממשלה אולי שכחו, לפיו "תחנת הכוח במישור רותם רחוקה מאוד מאזורי הצריכה ומחייבת הקמה של מערכת הולכה לאורך קילומטרים רבים", בשטח שמוגדר כ"עתודה אסטרטגית של מדינת ישראל לקליטת תעשיות כימיות". לגבי תחנת הכוח בדוראד, מזכירים בוועדה שלמרות שהיא קרובה יותר למרכז, היא נמצאת באזור המהווה חלק מהטבעת החיצונית של מטרופולין גוש דן, בנפת אשקלון שכבר היום סך היקף הייצור בה עומד על כ־33% מייצור החשמל של ישראל".
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 28.12.20

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy