פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
250 מדענים: לעצור את ההסכם בין קצא"א לאיחוד האמירויות לשינוע נפט
17/01/2021 15:21

העברת הנפט מאזור המפרץ הפרסי למדינות באזור אגן הים התיכון דרך ישראל, צפויה להכניס לקצא"א כ-700 מיליון דולר בשמונה שנים • המדענים מתריאים כי זליגה של נפט תפגע בשוניות האלמוגים באזור - שהן מהעמידות ומהמפוארות בעולם

 250 מדענים חתמו על עצומה שקוראת לעצור את הרחבת פעילות קצא"א והפיכת אילת ואשקלון לנמלי נפט מהמפרץ הפרסי. ההסכם של קצא"א לשינוע נפט מאיחוד האמירויות דרך ישראל בקו ימי מאזור המפרץ הפרסי לאילת ומשם למתקני קצא"א באשקלון וללקוחות באזור אגן הים התיכון, צפוי להניב לקצא"א כ-700 מיליון דולר בשמונה שנים.

ההסכם, העשוי לשרת 120 מכליות ענק שיעגנו וישנעו נפט דרך נמלי אילת ואשקלון, מהווה לפי החותמים על העצומה סיכון סביבתי, בריאותי וכלכלי לתושבי אילת ואשקלון וחושף את כל מפרץ אילת-עקבה ואת חופי סיני וחופי הים התיכון לסכנה אדירה שמקורה בדליפה, תקלה או חבלה מכוונת.
250 המדענים מצטרפים למאבק הסביבתי של עמותת "צלול" ועוד כ-20 ארגוני סביבה, וקוראים לעצור את הרחבת פעילות צינור קצא"א, לבחון את מלוא הסיכונים שעל הכף ולא לאשר את המשך קידום המיזם של חברת קצא"א, שהינה חברה ממשלתית וכפופה לשר האוצר.
המדענים החתומים על המכתב, המגיעים ממגוון דיסציפלינות מקצועיות רלוונטיות להגנת הסביבה הימית והיבשתית, וכוללים ביולוגים, גאולוגים, ואקולוגים העוסקים בלימוד וחקר הים והחיים בו, וכן גאוגרפים, מהנדסים, כלכלנים, מתכנני ערים ומומחים לבריאות הציבור. 
בין היתר, חתמו על המכתב פרופ' מעוז פיין, פרופ' נדב ששר, פרופ' ג'ודי לנג, פרופ' עדי וולפסון, פרופ' נדב דוידוביץ', פרופ' מיה נגב, פרופ' דוד ברודאי ועוד.
 
גלובס | שני אשכנזי | 13.1.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy