פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
חמישה בתי חולים נוספים ברחבי הארץ יחוברו לגז הטבעי
17/01/2021 15:33

משרד האנרגיה הודיע היום כי רשות הגז הטבעי במשרד תעניק 37 מיליון ₪ כדי לחבר חמישה בתי חולים נוספים ברחבי הארץ לרשת החלוקה של הגז הטבעי תוך כשלוש שנים. בתי החולים שישלימו את החיבור לגז הטבעי.
במסגרת התמיכה התקציבית לחברות החלוקה, הם: "שיבא תל השומר" ברמת גן, "בילינסון" בפתח תקווה, "אסותא" ברמת החייל, "רמב"ם" בחיפה ו"גליל מערבי" בנהריה. בשלב הבא, יחתמו בתי החולים על ההסכמים מול חברות החלוקה, בתמיכה של משרד הבריאות, לצורך ביצוע הסבתם שתאפשר את השימוש בגז הטבעי.
 
מהלך זה מתאפשר בעקבות אישורה בממשלה של החלטה שהגיש שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, ב-13.7.20, לפיה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי החמור למשק הישראלי בכלל ולמערכת הבריאות בפרט, הוחלט על תקצוב חיבור בתי חולים שהוגדרו כצרכנים גדולים לרשת החלוקה של הגז הטבעי בעלות של כ-40 מיליון ₪. בתי חולים אלו מתוכננים להקים מתקני קוגנרציה (תחנות כוח זעירות), אשר צפויים לספק את כלל צרכי האנרגיה של בתי החולים, כולל חשמל וחום/קור בהתאם לשימושים השונים שלהם. המעבר לשימוש בגז טבעי, שיחליף את הסולר והמזוט המזהמים והיקרים בהם משתמשים כיום בבתי החולים, יביא לתועלת כלכלית-סביבתית לרווחת הציבור.
חמשת בתי החולים צפויים לצרוך ביחד כ-43 מיליון קו"ב בשנה.
 
אתר האנרגיה/יגאל אביב |  12.1.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy