פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
פז, HOT וכיל בוחנות מכירת חשמל לצרכנים
01/02/2021 21:42

בעוד פחות מחודשיים יוכלו גם משקי הבית לבחור ספק חשמל במקום חברת החשמל. HOT ופז מתעניינות באפשרות לצרף את השירות הזה לחבילת השירותים שהן מעניקות לצרכנים שלהן

התחרות החדשה על אספקת חשמל למשקי בית מגיעה לישורת האחרונה, וכמה חברות מפתיעות בוחנות את כניסתן לענף. בשבוע שעבר קיימה חברת החשמל כנס ראשון למספקים פרטיים ומתעניינים חדשים שבוחנים מכירת חשמל ישירה למשקי הבית במקום חברת החשמל. 

בעוד פחות מחודשיים, בסוף חודש מרץ, צפויה להירשם היסטוריה במשק החשמל בישראל, כשלקוחות פרטיים לא יהיו מחויבים לרכוש חשמל מחברת החשמל אלא יוכלו לבחור ספק חשמל, ממש כמו שבוחרים ספק אינטרנט או סלולר. בתוך כך יוכלו הצרכנים להשיג הנחה בחשבון החודשי ולרכוש את החשמל במחיר זול יותר ממחירו כיום.
 
ממידע שהגיע ל"כלכליסט", בכנס השתתפו נציגים של עשרות חברות מובילות, בהן HOT תקשורת, ששוקלת להיכנס לתחום, עם אפשרות עתידית להציע ללקוחותיה לא רק אינטרנט וערוצי טלוויזיה אלא גם חשמל.
 
משתתפת מסקרנת נוספת בכנס, שהתקיים באמצעות זום בשל הסגר, היתה קבוצת פז, ששוקלת להיכנס לתחום בשלוש רמות שונות: כל הקבוצה, רק בתי הזיקוק באשדוד, או רק פזגז. נציגים של כל אחד מגופים אלה השתתפו בכנס. פז מחזיקה היום שתי תחנות כוח פרטיות, שמייצרות כ־110 מגה וואט, אולם מוכרת רק ללקוחות תעשייתיים מובחרים ואת העודפים לרשת הארצית. 
 
גם מפעלי ים המלח (כיל) של עידן עופר השתתפו בכנס. החברה היא כבר היום ספק חשמל פרטי גדול, עם תחנת כוח פרטית במפעלי ים המלח, הפועלת מאז 2018 ומפיקה כ־250 מגה וואט לצרכי הייצור, כאשר עודפי חשמל נמכרים לרשת הארצית. עופר הוא גם בעל השליטה בתחנת הכוח הפרטית OPC. 
 
בנוסף השתתפו בכנס רוב בעלי תחנות הכוח הפרטיות, בהן דוראד ודליה אנרגיות, לרבות אלו שחברת החשמל מכרה כחלק מההיערכות לרפורמה. עוד נרשמה השתתפות של חלק מיצרני החשמל מאנרגיות מתחדשות, שבוחנים מכירת "חשמל ירוק" למשקי בית שונים ובכלל זה לקיבוצים.
 
כלכליסט | ענת רואה | 31.1.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy