פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
בעקבות סולאראדג': טיגו מתכננת הנפקה בנאסד"ק לפי חצי מיליארד דולר לפחות
01/02/2021 21:45

חברת האנרגיה הישראלית גייסה 20 מיליון דולר מקרן Energy Growth Momentum לפי שווי מוערך של 135 מיליון דולר ■ לפי הערכות, הגיוס נועד לשפר את מבנה המאזן של טיגו לקראת הנפקה ציבורית בחודשים הקרובים ֶ

 


חברת האנרגיה הישראלית גייסה 20 מיליון דולר מקרן Energy Growth Momentum לפי שווי מוערך של 135 מיליון דולר ■ לפי הערכות, הגיוס נועד לשפר את מבנה המאזן של טיגו לקראת הנפקה ציבורית בחודשים הקרובים

הנסיקה של חברת סולאראדג' בשנתיים האחרונות לשווי שוק של 16 מיליארד דולר יצרה קרקע נוחה להיערכות של אחת ממתחרותיה הקטנות יותר — חברת טיגו (Tigo) הישראלית — להנפקה ציבורית.
טיגו, שמפתחת מערכות לשיפור היעילות והבטיחות של מערכות פוטו־וולטאיות, גייסה 20 מיליון דולר מקרן Energy Growth Momentum לפי שווי מוערך של 135 מיליון דולר. לנוכח העלייה החדה במחירי המניות של החברות הפעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, סביר להניח שהגיוס הנוכחי נועד לשפר את מבנה המאזן של טיגו לקראת הנפקה ציבורית בחודשים הקרובים לפי שווי של 500 מיליון דולר עד מיליארד דולר.
טיגו הוקמה ב–2007 בידי היזמים שמואל ארדיטי, לשעבר בכיר בחברות מרוול ואינטל, ורון הדר. החברה מפתחת טכנולוגיות לשיפור היעילות בהפקת אנרגיה פוטו־וולטאית, ומייצרת פתרונות שמגבירים משמעותית את הבטיחות של מערכות אלו. צבי אלון — מוותיקי ההיי־טק בישראל ולשעבר בעל השליטה בחברת נטמנג' — השקיע בטיגו ב–2012 והפך ליו"ר החברה.
המשקיעים של טיגו כוללים את כלל תעשיות שבבעלות לן בלווטניק, שהשקיעה בחברה מימיה הראשונים ומחזיקה ב–14% ממניותיה של טיגו; קרן אלון ונצ'רס של אלון, שמחזיקה ב–30% ממניותיה של החברה; Generation, שמחזיקה ב–19%; ו–Energy Growth Momentum, שמחזיקה ב–15% מהחברה.

 

דה מרקר | יורם גביזון | 28.1.21


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy