פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
שיכון ובינוי תנפיק את פעילות האנרגיה בכ־5 מיליארד שקל
23/02/2021 15:14

החברה מתכוונת לגייס בבורסת תל אביב יותר ממיליארד שקל לשיכון ובינוי אנרגיה, לפי שווי חברה של 4.5—5 מיליארד שקל. ההנפקה מתוכננת להתבצע במאי, על בסיס דו"חות 2020. שיכון ובינוי במגעים מתקדמים עם בנק השקעות גדול וזר שיגייס חלק מהכסף בארה"ב

הנפקת הענק של נתי סיידוף: ל"כלכליסט" נודע כי שיכון ובינוי מקדמת בימים אלו את הנפקת פעילות האנרגיה שלה בבורסת תל אביב תחת חברה־בת - שיכון ובינוי אנרגיה. בכוונת שיכון ובינוי לגייס יותר ממיליארד שקל לפי שווי חברה של 4.5-5 מיליארד שקל לשיכון ובינוי אנרגיה. ההנפקה מתוכננת להתבצע בחודש מאי הקרוב על בסיס הדו"חות השנתיים של 2020. את ההנפקה מלווה משרד עורכי הדין גורניצקי האמון על הכנת התשקיף. עוד נודע כי שיכון ובינוי מקיימת מגעים מתקדמים לשכירת בנק השקעות זר, שנמנה עם אחד מחמשת הגדולים בעולם בתחום ההנפקות, המיזוגים והרכישות, על מנת שיוביל את הרוד שואו בארה"ב ויגייס חלק מהכספים מגופים אמריקאיים.

סיידוף, בעל השליטה בשיכון ובינוי (47%), מעורב בהנפקת שיכון ובינוי אנרגיה, ול"כלכליסט" נודע אף כי שיכון ובינוי אנרגיה מנהלת מגעים לרכישת 2-3 פרויקטים בקליפורניה, ארה"ב, אזור מגוריו של סיידוף, בהספק כולל של 300 מגה־ואט שיגדילו באופן משמעותי את הפעילות של החברה. הפרויקטים יירכשו עוד לפני ההנפקה. מדובר על רכישה בהיקף של מאות מיליוני שקלים, וזאת במטרה להעניק לפורטפוליו של החברה נפח משמעותי. כמו כן, שיכון ובינוי שכרה את שירותיהם של בכירים בענף האנרגיה המתחדשת בארה"ב על מנת שיאתרו עבורה השקעות בתחום הפוטו־וולטאי ובתחום האגירה בארה"ב.
 
כלכליסט | גולן חזני | 21.2.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy