פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
יוון, קפריסין וישראל נוקטות בצעד נוסף לקישור רשתות חשמל
19/03/2021 10:51

שלוש מדינות הים התיכון יוון, קפריסין וישראל חתמו השבוע על הסכם לפיתוח כבל תת ימי המקשר בין רשתות החשמל שלהן. עם השלמתו, מה שמכונה Interaconnector EuroAsia יהיה כבל החשמל התת ימי הארוך בעולם ויכול להגביר את פיתוח ה- PV הסולארי בכל שלוש המדינות.

שרי האנרגיה של יוון, קפריסין וישראל חתמו השבוע על מזכר הבנות (MoU) שמטרתו להגביר את יישום כבל חשמל תת ימי שיקשר בין רשתות החשמל שלהן.

"השרים הסכימו להגביר את שיתוף הפעולה, לבחון את התכנון והפיתוח הפוטנציאלי של פרויקט ה- InterAconnector EuroAsia", אמר משרד האנרגיה, המסחר והתעשייה הקפריסאי בהודעתו לאחר חתימת ההסכם, שהתקיים ב- 8 במרץ בקפריסין. בירת ניקוסיה.
בהצהרה נפרדת, שרי האנרגיה היוונים, הקפריסאים והישראלים הדגישו כי חיבור בין חשמל בין שלוש המדינות יגביר את מאמציהם הלאומיים להגיע לתרומותיהם להסכם פריז באמצעות פיתוח נוסף של אנרגיה מתחדשת.
הקישור התת ימי יהיה בעל קיבולת הספק של בין 1,000 ל -2,000 מגה-וואט והקמתו צפויה להסתיים עד 2024, והפעילות תחל בשנת 2025. משרד האנרגיה בישראל אמר כי "הכבל התת ימי יונח בים התיכון לאורך כ -1,500 ק"מ ובעומק מרבי של כ -2,700 מטר", מה שהופך אותו ל"כבל החשמל התת ימי הארוך ביותר בעולם." באופן ספציפי, כבל החשמל יונח על פני שלושה מקטעים: כ -310 ק"מ בין ישראל לקפריסין, כ- 900 ק"מ בין קפריסין לכרתים, וכ -310 ק"מ נוספים בין כרתים ליוון היבשתית.
 
בשנת 2015 נרשם ה- InterAcNector של EuroAsia כפרויקטים נבחר של האיחוד האירופי (PCI). פרויקטים של PCI מקבלים כספים של האיחוד האירופי לכיסוי הוצאות למחקרים מקדימים (למשל. מחקרים רגולטוריים וסביבתיים) ולהפוך לפרויקטים מועמדים חזקים למימון נוסף של האיחוד האירופי, אם בעלי עניין בפרויקט יחליטו ליישם זאת.
 
PV Magazine | Ilias Tsagas | 12.3.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy