פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
שטייניץ ושר האנרגיה המצרי סיכמו על הקמת צינור גז ימי למצרים
19/03/2021 10:55

בפגישה שהתקיימה בירושלים סוכם על הקמת צינור גז ימי משדה הגז לווייתן אל מתקני ההנזלה במצרים, על מנת לאפשר את הגדלת ייצוא הגז לאירופה לאור הביקוש הגובר ביבשת לגז טבעי.

 שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ועמיתו שר האנרגיה המצרי טארק אל-מולה סיכמו במפגש בירושלים, על הקמת צינור גז ימי משדה הגז לווייתן אל מתקני ההנזלה במצרים, על מנת לאפשר את הגדלת ייצוא הגז לאירופה לאור הביקוש הגובר ביבשת לגז טבעי. מדובר בפרויקט שמהווה מעין פיילוט לצינור הגדול יותר האמור להוביל את הגז ליוון ואיטליה ומשם לשאר אירופה. הדבר נדון בפורום איסטמד שבו חברות גם קפריסין, יוון ואיטליה ולאחרונה מעורבת בו בעקבות הסכמי השלום גם איחוד האמירויות.

ראש הממשלה נתניהו שהצטרף לפגישה אמר  "ברוכים הבאים. מסור דרישת שלום חמה לידידי הנשיא א-סיסי. זהו יום חשוב שמסמל את שיתוף הפעולה המתמשך בינינו באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. יש עידן חדש של שלום ושגשוג באזור עם הסכמי אברהם. זה התחיל כמובן בהסכם השלום ההיסטורי בין מצרים וישראל, אבל כעת זה הפך למשהו שיכול להיטיב את מצבם הכלכלי של כל עמי האזור. אנו חושבים שזו הזדמנות אדירה לשיתוף פעולה אזורי - מצרים, ישראל והמדינות האחרות. אנחנו מרכז אנרגיה אזורי. יחדיו אנחנו יכולים לספק לא רק את צרכינו אלא גם את צרכיהן של מדינות רבות אחרות. אז ברוח ידידות זו, שיתוף פעולה, שלום ושגשוג, אני מברך את בואך לישראל - ברוך הבא".
שטייניץ העלה על נס במפגש את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום האנרגיה: "שנינו ייסדנו את פורום הגז של מזרח הים התיכון - פורום שמאחד מדינות ערביות ואירופאיות יחד עם מדינת ישראל, ואני מודה מאוד לשר אל-מולה על הובלת הפורום. זהו ביקור היסטורי ואני מרגיש בר מזל לארח את השר ואת הצוות שלו בארץ". השר המצרי טארק אל-מולה: " היחסים הטובים בינינו הובילו להקמת פורום הגז של מזרח הים התיכון. אנחנו עורכים פגישות בין הצוותים שלנו, על מנת להגדיל ולשפר את שיתוף הפעולה בין המדינות בכל הקשור לתחום האנרגיה, ומצפים לביקור פורה".
 
גלובס | דני זקן | 21.2.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy