פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
עוד שלב בהקמת צינור הגז שיחבר את ישראל לאיטליה
19/03/2021 11:04

חברת נתג"ז חתמה על מזכר הבנות עם מתכננת צינור הגז EAST MED, חברת פוסידון. המיזם שאמור להוות את צינור הגז התת ימי הארוך והמסובך בעולם, מישראל עד איטליה, סובל מהיתכנות כלכלית נמוכה עד בלתי אפשרית

 חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) חתמה אתמול (ב') על תוספת למזכר ההבנות עם חברת IGI-Poseidon לטובת תכנון חיבור קו ה- EastMed למערכת ההולכה של נתג"ז. במסגרת התוספת למזכר שנחתם, עיגנו הצדדים את הסכמותיהם ביחס לתצורה שבה יוקם הפרויקט ובמסגרת זו סוכם כי הוא יחובר למערכת ההולכה בישראל. את הסכם הקמת קו ה- EastMed גיבש שר האנרגיה, יובל שטייניץ, ביחד עם שרי האנרגיה של קפריסין ויוון ואיטליה, הסכם אשר מאגד לראשונה את שלוש המדינות: ישראל, יוון וקפריסין בחסות האיחוד האירופאי. המקטע מיוון עד איטליה עדיין לא זכה לתמיכה איטלקית חד משמעית.

פרויקט ה-EastMed כולל כ-1,300 ק"מ של צינור ימי ועוד כ-600 ק"מ של צינור יבשתי ביוון, מהם כ-145 ק"מ במים הטריטוריאליים והכלכליים של ישראל. הפרויקט קיבל מימון של האיחוד האירופי לטובת בדיקות היתכנות טכנית וכלכלית וברגע שיוקם, צפוי להוליך כ-11 BCM בשנה על ידי חברת פוסידון בשלב א' וכ-20 BCM בשנה בהתאם לביקושים בעתיד.
שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "צעד נוסף בדרך למימוש המיזם הבינלאומי החשוב שאני מוביל – צינור הגז התת-ימי ישראל-אירופה (פרויקט קו ה-EastMed). חברת נתיבי גז הישראלית מצטרפת ל-IGI פוסידון האירופית, בתכנון פרויקט הענק.
"למרות שמדובר רק בחלק קטן של הצינור שעובר במים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, ישנה חשיבות מדינית רבה לטביעת רגל של חברה ישראלית בפרויקט הבינלאומי שיחבר את מדינות המזרח התיכון עם מדינות האיחוד האירופי בתשתית גז אחת"
 
דבר | ארז רביב | 9.3.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy