פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
בעקבות לחץ: HSBC יפסיק לממן פרויקטי פחם עד 2040
19/03/2021 11:21

הודעת הבנק מגיעה לאחר שקואליציה של חברות השקעה וקרנות פנסיה קראה לו לפעול באופן נחרץ יותר בנושא שינוי האקלים; אם יתמכו בכך בעלי המניות שלו, הבנק ייצא מפרויקטי פחם עד תחילת העשור הבא באירופה וב-OECD, ובהמשך בשאר העולם

בנק HSBC מסר שהוא מתכנן לחזק את המדיניות הידידותית לסביבה ולהפסיק לממן פרויקטי פחם עד 2040, בתנאי שבעלי המניות שלו יאשרו את המהלך.

ההודעה מגיעה בעקבות לחץ שהפעילה קואליציה של חברות השקעה וקרנות פנסיה שקראו לפעולה נחרצת יותר מצד הבנק בנושא שינוי האקלים. חברת Charity Shareaction, שמובילה את הקבוצה, מסרה ש-HSBC השקיע 15 מיליארד דולר בחברות לכריית ועיבוד פחם מאז 2018.
 
HSBC מסר שהוא מקדם בברכה את החלטת הקבוצה לתמוך בתוכניתו החדשה. הבנק כבר מחזיק באסטרטגיית "אפס נטו" (neto zero), על פיה הוא אמור לוודא שכל השקעותיו אינן מייצרות פליטות פחמן עד שנת 2050. אך החלטתו החדשה, שזקוקה עדיין לתמיכה של 75% מבעלי המניות, תביא את הבנק לצאת ממימון תחנות כוח מונעות פחם וכריית פחם טרמית עד 2030 במדינות האיחוד האירופי וה-OECD, ועד 2040 בשאר העולם.
 
התוכנית גם מציבה יעדים שיאפשרו לחברה למלא את סעיפי הסכם פריז שמטילים מגבלות על פליטות ונזקי אקלים, בבואה לקבל החלטות לגבי השקעות במגזרים כמו הנפט והגז. HSBC אמר שהוא מצפה להשקיע בין 750 מיליארד לטריליון דולר בתמיכה בתהליך מזעור פליטות הפחמן של לקוחותיו התאגידיים.
 
כלכליסט | חדשות חוץ | 11.3.21
 
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy