פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
ויסמן ינסה להנפיק את RST קלינטק לפי שווי של כ-250 מיליון שקל
04/05/2021 20:48

דודי ויסמן ומייסדי RST, רוי סדה ושני בקלאיר, ינסו להנפיק את החברה בתל אביב ולגייס 50 מיליון שקל ■ באחרונה השקיעה סונול 15 מיליון שקל ב-RST חברת אר.אס.טי קלינטק סוליושנס (RST Cleantech Solutions) נערכת להנפקה ראשונית (IPO) של מניותיה בבורסה בת"א.

החברה שנוסדה בידי רוי סדה ושני בקלאיר, תנסה בחודשים הקרובים לגייס 50 מיליון שקל לתוך החברה כדי להגדיל את פעילותה ולפי שווי מוערך של 200–300 מיליון שקל. את ההנפקה מובילה לאומי פרטנרס חתמים.

באחרונה נכנסה חברת סונול הפרטית כשותפה באר.אס.טי. זאת לאחר שסונול, שבשליטת דודי ויסמן, שלמה זוהר, ג'ואי שוואבל ואלי עזור, השקיעה 15 מיליון שקל באר.אס.טי קלינטק לפי שווי של 130 מיליון שקל. זוהר משמש כיום יו"ר אר.אס.טי קלינטק.
אר.אס.טי קלינטק הוקמה ב-2011, והיא עוסקת בניקוי פנלים אוטומטי. היא מנקה יותר ממיליון לוחות סולאריים מדי יום בעולם. לפי הערכות, החברה מייצרת הכנסות של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה. משרדיה שוכנים בתל אביב, ויש לה משרדי מכירות ושיווק בארה"ב ואמריקה הלטינית.
החברה פיתחה מערכת ניקוי פנלים סולאריים אוטומטית, המיועדת להגדיל את ייצור האנרגיה הסולארית ולשמור על אחריות הפאנלים. המערכת משתמשת בטכנולוגיות הנדסת מים וסינון מתקדמות לטיפול בקורוזיה המתפתחת במקורות מים. באתר החברה מצוין כי הפתרון של אר.אס.טי הוא חסכוני לבעיית הלכלוך, וכי מדובר באחת ממערכות ניקוי הפנלים הסולאריים היחידות בעולם שהן ידידותיות לסביבה.
אם ההנפקה של אר.אס.טי קלינטק תתממש, היא תצטרף לשלוש חברות העוסקות בניקוי פנלים סולאריים שהגיעו בחצי בשנה האחרונה לבורסה — אקופיה , בלייד ריינג'ר  ואיירטאץ'  — שגייסו סכום מצטבר של 366 מיליון שקל.
 
דה מרקר | מיכאל רוכוורגר | 24.4.21

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy